Porter Robinson - Nurture (2021)

Pop / Dance
Label: Mom+Pop

1. Lifelike (1:34)
  2. Look at the Sky (5:09)
  3. Get Your Wish (3:38)
  4. Wind Tempos (6:04)
  5. Musician (3:58)
  6. Do-re-mi-fa-so-la-ti-do (3:34)
  7. Mother (3:46)
  8. Dullscythe (4:00)
  9. Sweet Time (4:11)
  10. Mirror (5:06)
  11. Something Comforting (4:41)
  12. Blossom (3:46)
  13. Unfold (4:45)
  14. Trying to Feel Alive (4:39)
avatar van musicfriek
Deze gaat veel gedraaid worden komende zomer, wat een heerlijke singles allemaal, vooral Mirror is favoriet hier. Heeft lang geduurd, deze release, was de bedoeling dat deze al meer dan een jaar geleden uitgebracht zou worden, maar corona gooide roet in het eten.

Heb wel zin in een dancefeestje met Porter

avatar van Teunnis
Ik lok 123poetertjes hier even heen met het feitje dat Sarah Bonito heeft meegeschreven en gezongen op de single Musician.

Ben zelf net begonnen met luisteren. Something Comforting was één van de allerbeste single van vorig jaar, dus ik ben erg benieuwd.

avatar van nico1616
Het blijft me verbazen dat je in popmuziek nog steeds een eigen geluid kunt creëren.
Dat is precies wat Porter Robinson doet op zijn tweede album. Van synthpop met vervormde vocalen, stevige beats en pianobegeleiding maakt hij een hoogst individuele sound. De singles beloofden al heel wat, maar dat hij een uur kan vullen met aanstekelijke en verslavende songs is indrukwekkend.
Blijkbaar ging de man na het succes van zijn debuut door een zware periode en hielp een nieuwe plaat maken hem er bovenop. Het album eindigt dan ook bijzonder mooi:

Then somebody somewhere finds
The warmth of summer in the songs you write
Maybe it's a gift that I couldn't recognize
Trying to feel alive

avatar van overmars89
Zo dit is wel echt een mierzoet album, maar zoals nico1616 al aangaf wel echt een album met een unieke sound. Ik kan het zeker ook wel waarderen. Zeker de laatste helft van het album zit mooi in elkaar. Misschien kan het album nog wat meer bij me groeien.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Dit leek echt helemaal niks voor mij (erg zoet en autotune), maar door Unfold toch wat beter gaan luisteren en ik denk dat ik op de hypetrain ga springen. Erg verslavend!

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Popplaat van het jaar! Een muzikale knuffel.