Cocteau Twins - CD Single Box Set (1991)

Label: 4AD

1. Feathers Oar Blades (4:32)
  2. Alas Dies Laughing (3:40)
  3. It's All But an Ark-Lark (8:06)
  4. Peppermint Pig [7" Version] (3:24)
  5. Laugh Lines (3:20)
  6. Hazel (2:49)
  7. Peppermint Pig [12" Version] (5:02)
  8. Sugar Hiccup (3:41)
  9. From the Flagstones (3:39)
  10. Hitherto (3:56)
  11. Because of Whirl-Jack (3:29)
  12. The Spangle Maker (4:42)
  13. Pearly-Dewdrops' Drops [12" Version] (5:14)
  14. Pepper-Tree (3:47)
  15. Pearly-Dewdrops' Drops [7" Version] (4:11)
  16. Aikea-Guinea (3:57)
  17. Kookaburra (3:20)
  18. Quisquose (4:10)
  19. Rococo (3:08)
  20. Pink Orange Red (4:41)
  21. Ribbed and Veined (4:00)
  22. Plain Tiger (4:01)
  23. Sultitan Itan (3:53)
  24. Great Spangled Fritillary (4:02)
  25. Melonella (4:05)
  26. Pale Clouded White (4:59)
  27. Eggs and Their Shells (3:06)
  28. Love's Easy Tears (3:37)
  29. Those Eyes, That Mouth (3:38)
  30. Sigh's Smell of Farewell (3:33)
  31. Orange Appled (2:49)
  32. Iceblink Luck (3:20)
  33. Mizake the Mizan (3:03)
  34. Watchlar (3:17)
  35. Dials (2:39)
  36. Crushed (3:17)
  37. The High-Monkey Monk (3:07)
  38. Oomingmak [Instrumental] (2:43)
titan (crew)
Ik heb dit album niet in huis, maar ken wel alle nummers. Omdat de singles van de Cocteau Twins wisselvallig waren is deze box dat ook. Gelukkig overheersen de goede nummers. En wie de tracklist goed bestudeert weet meteen hoe ik aan mijn nick kom.

avatar van Zachary Glass
titan schreef

En wie de tracklist goed bestudeert weet meteen hoe ik aan mijn nick kom.

Sultitan Itan - Ladies & Gentlemen, we got 'em!

titan (crew)
Tsja, ik heb hem niet zo moeilijk gemaakt he

avatar van Sanvean
Of probeer anders Titan Transcendence van mijn lievelingsplaat (In The Woods... - Strange In Stereo).
Maar da's wel een redelijk geschift nummer hoor, kan ik je vertellen (net als de rest van de plaat).

avatar van Zachary Glass
It takes one to know one, hé

titan (crew)
Die ga ik zeker een keer beluisteren.

avatar van Edwin
Zeer de moeite waard deze box set. Alle singles en EP's uit hun tijd bij het Engelse label 4AD (1982 t/m 1990) verzameld in een box. Destijds gereleased in 4 versies (UK, USA, Japan en Canada), maar zonder verschil in tracklisting. De Japanse uitvoering is het mooiste met een slipcase box en een Japans geschreven boekje met foto's. De Amerikaanse uitvoering is later zelfs nog in een tweede editie verschenen, welke nog zeer regelmatig opduikt op Ebay. De andere 3 uitvoeringen zijn tegenwoordig zeer zeldzaam. In mijn collectie ontbreekt alleen nog de Canadese editie.

avatar van Edwin
In welk opzicht is die 12" versie dan anders dan de EP-versie. Ik heb namelijk altijd gedacht dat de oorspronkelijke EP's integraal waren overgenomen op de CD's in deze box.

Voor het overige heb je wel gelijk. Ik kan me nog goed herinneren dat ik in november 1991 samen met een groepje CT-liefhebbers letterlijk uren stond te wachten in de winkel, totdat er een vrachtwagenchauffeur langskwam met de bestellingen van die week. Het was bijna een droom die uitkwam; alle singles van de Twins op CD in een gaaf doosje, het kopstuk van mijn toen nog prille collectie. Grappig was ook dat de winkelbaas wat te enthousiast was in zijn prijsstelling. In eerste instantie moesten we allemaal 180 gulden aftikken. Achteraf bleek dit wat aan de hoge kant te zijn, want toen ik een weekje later weer eens binnenliep kreeg ik tot mijn verrassing nog een tientje terug. Maar goed, anno 2010 is de magie al lang verdwenen. Met het verschijnen van de geremasterde 4CD Box Lullabies to Violaine in 2005 is deze box zelfs grotendeels overbodig geworden. Er zijn een paar verschillen, maar echt interessant is alleen nog het 10e schijfje met 4 rarities. Ik heb de box tot overmaat van ramp ook nog in verschillende uitvoeringen, voor aanzienlijke bedragen gekocht in de tijd dat ik nog aan completeringswaanzin lijdde, maar ik raak ze aan de straatstenen niet meer kwijt

edit: da's gek, ik reageer op een bericht van Premo dat ineens verdwenen is

avatar van Premonition
Edwin schreef:
edit: da's gek, ik reageer op een bericht van Premo dat ineens verdwenen is

Net beiden even afgespeeld en ze zijn inderdaad gelijk. Vandaar dat ik mijn bericht maar heb verwijderd. Soms post je net even te snel een bericht
Ik ben het verder eens met de overbodigheid van deze release, je kunt inderdaad beter de veel completere 4 cd-box set in huis halen.