Tangerine Dream - The Dream Mixes (1995)

Alternatieve titels: Dream Mixes One | DM I - 1995 [Ultimate Edition]

Duitsland
Electronic
Label: Miramar

1. Little Blond in the Park of Attractions [The Thai Dub] (7:17)
  2. Rough Embrace (5:30)
  3. Touchwood [The Forest Mix] (7:00)
  4. Jungle Journey [Reptile Mix] (6:20)
  5. Virtually Fields (6:50)
  6. Firetongues [The Break Freak Mix] (6:18)
  7. San Rocco (7:17)
  8. Catwalk [Dress-up Mix] (7:49)
  9. Change of the Gods (7:19)
  10. Bride in Cold Tears [The Motown Monk Mix] (5:31)
  11. Touchwood [Radio Edit] * (4:05)
  12. Little Blond in the Parc of Attractions [Radio Edit] * (4:12)
  13. Catwalk [Black Ink Mix] * (8:15)
  14. Touchwood [Poison Byte Mix] * (7:57)
  15. Iowa * (7:12)
  16. Sojus * (9:21)
  17. San Rocco [Very Early Demo] * (4:31)
  18. Missing Link (DM1 Leftover Later Used on Zoning OST) * (4:50)
  19. Quasar [Alternative Version] * (3:45)
  20. Stratosfear 95 [JF Basic Version No Adds] * (7:05)
  21. Thief Yang and the Tangram Seal * (5:13)
  22. Parsec Flying [New Unreleased Track 2018] * (7:04)
totale tijdsduur: 1:07:11 (2:20:41)
tangmaster
Dit blijft een heerlijk album met mixes door Edgar en Jerome of eigenlijk voor het grootste deel Jerome Froese. Erg knap en goed gedaan al die stukken van Rockoon, Turn Of The Tides en Tyranny Of Beauty. Plus nog een aantal stukken speciaal gecomponeerd voor dit album. Dit is een puike dans plaat en was in 1995 een groot succes voor Tangerine Dream. Staat nog steeds hoog in mijn lijsten.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi (crew)
Tja, je moet hier écht van houden. Persoonlijk is het eerder voor mij een uitmelking van al bestaande nummers, alleen dan in een dance-jasje gegoten, en daar moet je van houden.
Ik ben er zelf niet kapot van: het komt bij mij geforceerd over en al die extra bliepjes en piepjes en andere bijgeluiden + alle extra beat-samples die er lukraak doorheen zijn gegooid, irriteren mij meer dan dat ik er van kan genieten.
Verder behoren de extra tracks nou ook niet tot het beste wat TD heeft gemaakt.
Ook TD werd in die tijd besmet door de techno-hype en moest ook even een duit in het zakje doen, en m.i. hadden ze dat nou net niet moeten doen.
Ik weet het, het blijft een kwestie van smaak, maar m.i. hadden ze dat hele Dream Mixes-project achterwege mogen laten.
Ondanks dat ik dit album nu afkraak, moet ik bekennen dat ik 'm wel heb, als dubbel-album wel te verstaan, waarvan de 2de disk nog veel meer van hetzelfde bevat.
Leuk om als totaalplaatje in de kast te hebben staan, maar veel draaien zal ik deze schijf niet.