Blahzay Blahzay - Blah Blah Blah (1996)

Label: Mercury

1. Intro (2:01)
  2. Blah Blah Blah (4:21)
  3. Medina's in tha House (0:13)
  4. Danger (Part 2) (4:24)

met La the Darkman, Smoothe da Hustler en Trigger tha Gambler

5. Don't Let This Rap Shit Fool You (5:50)
  6. Pain I Feel (4:03)
  7. Posse Jumpa (5:20)

met La the Darkman en Mental Magician

8. Maniac Cop (1:51)
  9. Good Cop / Bad Cop (5:23)
  10. Sendin' dem Back (4:17)

met Tanya Brewer

11. Long-Winded (5:17)

met Mental Magician, Verbal Fist en Verbal Hoods

12. Jackpot (3:30)
  13. Danger (3:44)
avatar van Jordy
Soms is het toch fijn dat er nog een paar albums uit de heerlijke hiphopjaren '94-'97 zijn die destijds aan je voorbij zijn gegaan. "Danger" kende ik natuurlijk wel, maar verder was dit een prettige ontdekking. Deed me een beetje aan Jeru's eerste albums denken, qua stijl, en niet veel minder goed.

Pauper
hehe, jeru sluipt ook stiekem rond in de Danger video...

avatar van FunkyMonk
Dat wist ik niet? Dacht dat Jeru Blahzay Blahzay maar een bende fakers vond.

When the east is in the house, oh my god

Leuk album!

avatar van waxs
Geweldige Old School classic! I Like

Het is moeilijk voor mij om bij dit album wat te schrijven omdat dit al jarenlang mijn persoonlijke favoriet is, en er valt niet echt een echte reden te bekennen. Elke keer dat ik het opzet is het gewoon een kippenvel moment vanaf dat het rustige intro tot de banger Danger aan het einde, mijn favoriet. De twee MC's vullen elkaar goed aan en droppen gewoon de waarheid. Het kan ook dat dit album mijn nummer 1 is omdat het me gesteund heeft door moeilijke tijden. Een hele dikke 5 dus

avatar van GarnalenPeller
Dit was een van de belangrijkere albums in de east/west beef.
Het klinkt als Black Moon maar dan met minder rauwe beats. Danger , Danger pt. 2 , Posse Jumpa

avatar van Rhythm & Poetry
Kende Danger al van dit album en nadat Seedorf dit album poste in het topic albums die wat meer aandacht verdiende wilde ik dit toch wel graag een kans geven. En ik moet zeggen dat ik ook redelijke enthousiast ben. Het gaat niet de boeken in als een van mijn favoriete oldskool platen maar wel als een goede oldskool plaat. 4* is dan ook meer dan verdient. De raps zijn goed en met de productie word ook nog eens een goede sfeer neer gezet. Danger is een echte uitschieter op deze plaat.

jackpot

tuktak
zo te zien aan de weinige reacties ben ik niet de enige die hier iig veel te laat achter komt. pas sinds een weekje in de collectie maar wauw wat een plaat. beetje maffe flow die enorm veel energie geeft, met name het beklemtonen van het laatste woord is iets waar je niet over na moet gaan denken haha. als je je mee laat gaan is het juist ontzettend lekker. de beats zijn kaal en hard en vooral de snare knalt echt lomp. erg vette plaat.

|Joël|
Ik heb deze ook, maar nooit mijn stem uitgebracht eigenlijk.
Ik kan me dit album niet eens meer echt goed herinneren, ik weet alleen nog dat dat laatste nummer geweldig is.
Als ik het commentaar hier lees moet ik deze maar weer eens opzoeken...

avatar van Santo09
Classic!!!

avatar van principal2000
Ken van dit album alleen de hit Danger en Pain I Feel (heb ik op 12"). Dacht dat ik hiermee het leukste werk al binnen had en niet meer voor het album hoefte te gaan. Is dit zo? Als ik hier de commentaren lees, lijkt het album als geheel toch de moeite waard

avatar van Kill_illuminati
Je kunt het altijd proberen. 90´s Hiphop is altijd de moeite waard om eens te proberen. Wat ik er van heb gehoord klinkt erg goed.

avatar van -marco-
Damn heerlijke oldschool album dit! Realiseer me weer dat het vroeger TOCH beter was!

avatar van P Jay
Strakke boombap-beats, commanderende hardcore Brooklyn-MC, veel gescrachte hooks,... een combinatie die niet slecht kan uitpakken. "Blah Blah Blah" is dan ook een erg genietbare plaat die teert op een een simpele, maar pure en goed uitgevoerde formule. De MC heeft veel weg van Jeru the Damaja, wat zeker als compliment bedoeld is. De twee versies van "Danger" steken er bovenuit samen met de adrenaline uitlokkende headbanger "Pain I Feel". Jammer genoeg ook enkele minder memorabele nummers waardoor ik op een stevige 3,5 * uitkom.

avatar van Kos
Kos
Pain I Feel blijft voor altijd epic.