Hania Rani - Music for Film and Theatre (2021)

Polen
Neoklassiek
Label: Gondwana

1. Prayer (From xAbo: Father Boniecki) (3:31)
  2. In Between (From xAbo: Father Boniecki) (3:10)
  3. Journey (From xAbo: Father Boniecki) (4:26)
  4. Trip to Ireland (From I Never Cry) (1:51)
  5. The Beach (From I Never Cry) (2:56)
  6. The Locker Room (From I Never Cry) (2:26)
  7. At the Hospital (From I Never Cry) (1:03)
  8. Waiting (From at Home) (1:40)
  9. Wildfires (From Truth in Fire) (5:15)
  10. Ghosts (From Pradziady) (3:03)
  11. Soleil Pâle (3:53)
  12. Nora (From Nora) (5:15)
avatar van Mssr Renard
Eigenlijk een verzamelaalplaat van composities die Hania schreef en speelde voor film- en theaterprojecten. Hieronder zijn twee volledige films (xaboL Father Boniecki en I Never Cry). De songkeuzes zijn niet alleen gebaseerd op songs die in de uiteindelijke producties terecht zijn gekomen, maar ook songs die het niet hebben gered. Hania heeft een eigen keuze gemaakt welke songs ze op deze plaat heeft gezet.

De stukken zijn voornamelijk erg melancholisch, maar dat zal waarschijnlijk komen door de films zelf (die ik overigens niet ken). Dat de muziek omschreven kan worden als filmisch lijkt mij duidelijk.

Zelf moet ik zeggen, dat zo zonder beeld de songs mij niet echt raken, al is het wel lekker kalm en sferisch.

avatar van ohmusica
Ik vind dat deze muziek op zichzelf (zonder film) behoorlijk overeind blijft met een zekere diepgang. Kun je niet altijd van filmmuziek zeggen.