Silvertwin - Silvertwin (2021)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Ploy (4:01)
  2. Doubted (3:08)
  3. Promises (4:05)
  4. Saviour (4:41)
  5. The Night Is Ours (5:29)
  6. I Don't Want to Fight Anymore (3:59)
  7. You Only (2:41)
  8. Love Me Hate Me (4:03)
  9. Take Me On (4:10)
  10. Driving Me Wild (4:28)
avatar van paddy pipedown
Ik hoorde dat Foxygen deze produceerde, dus checkte de plaat op spotify.
Het openingsnummer is geweldig. Klinkt als Macca in goede vorm halverwege de jaren 80.
De songs zitten verder prima in elkaar, het zijn best aardige liedjes allemaal met soms nog een uitschieter.
De plaat uitzitten viel me echter zwaar en ik kreeg zelfs het idee dat er een TOTO plaat opstond.
Ook zo een band waar goede songs, vakmanschap in het oog springen, maar die uiteindelijk irriteert.
De (sorry Foxygen) productie zorgt voornamelijk voor deze associatie. Supertramp kwam ook langs in gedachte.
De wat rustigere nummers lijken op powerballads en dan gaat het helemaal mis.

Wel jammer. Ik denk dat er meer ingezeten had. Minder rustige nummers had al uitgemaakt en een iets strengere songselectie toepassen is een tip voor de volgende plaat.

3 sterren, omdat er toch een paar goede songs op staan, met name de opener dus; die had ik niet willen missen.