The Tuss - Confederation Trough EP (2007)

Dance / Electronic
Label: Rephlex

1. Fredugolon 6 (5:34)
  2. Alspacka (4:56)
  3. GX1 Solo (5:01)
avatar van aphexfreak
Er gaan hardnekkige geruchten in het circuit dat dit een Richard D James uitgave zou zijn, morgen weet ik meer want dan heb ik hem zelf ook geluisterd.....word vervolgd....

Joyrex
Het is vrijwel zeker een nieuwe ep van RDJ.

Want:
-Het schaap op de voorkant doet erg denken aan het artwork van de Analord serie.
- De ep is uitgekomen op Rephlex (RDJ's label), én gepubliceerd door Chrysalis. Aangezien van Rephlex alleen Richard door Chrysalis wordt vertegenwoordigd, wordt de identiteit van The Tuss al een stuk minder geheimzinnig.
-Het woord Tuss is Cornish voor 'erectie', terwijl RDJ zelf uit Cornwall afkomstig is, alsmede veel van zijn Rephlex-vrienden.
-Nummer 3 is geproduceerd met een GX1 synthesizer, een zeer duur en zeldzaam apparaat, waarvan duidelijk is dat Richard er één in zijn bezit heeft.
-Het geheel doet sterk aan Analord denken, omdat er rijkelijk gebruik wordt gemaakt van een groot arsenaal synths. De kenners kunnen beamen dat deze plaat het AFX-geluid gewoon 'ademt'.

In ieder geval houdt de excentrieke Brit de gemoederen flink bezig, temeer daar Rephlex insinueert dat de ep door ene Brian Tregaskin zou zijn geproduceerd.
Voor samenzweringstheorieën raad ik aan even hier te kijken.

avatar van aphexfreak
Je hebt gelijk, dit is onmiskenbaar Richard....
Soort Analord maar dan beter en vooral speelser zo lijkt het.
Wel grappig dat er alweer zoveel ophef is over een Aphex uitgave, hij flikt het toch elke keer weer.
Kwaliteit is gelukkig wel bijna altijd van de bovenste plank, al hoop ik stiekum toch dat hij ooit weer terugkeert naar de I Care Because You Do, Richard D James Album of Druqks periode.

Toch wel leuk deze ep, vooral na het toch voor mij persoonlijk licht teleurstellende Analord.

Btw, deze is ook wel leuk : Confederation Through
Daar komt dan uit >>>>>> Forgotten Acid Hero
Typisch Richard...

avatar van aphexfreak
Ik heb zojuist ook Rushup Edge toegevoegd en eigenlijk hoort commentaar op dat album van ''The Tuss'' op die page maar ik moet het gewoon ff kwijt...
De track ''Death Fuck'' van dat album is het fokkin beste stuk geprogrammeerde muziek wat ik ooit heb gehoord!

APHEX IS BACK!!!

aphexfreak schreef:
Btw, deze is ook wel leuk : Confederation Through
Daar komt dan uit >>>>>> Forgotten Acid Hero
Typisch Richard...

Volgens mij heeft "Confederation Through" een n, h en u meer, dus dat klopt niet helemaal

Daarnaast weet ik zonet nog niet of dit RDJ wel is. Ik vind dit (en Rushup Edge zeker) eigenlijk een stuk beter dan wat ik de laatste tijd van RDJ heb gehoord.

Hoe dan ook, mooie release!

bas
Rushup Edge is inmiddels ook al binnen en dat is een gave CD! Die hadden ze van mij (=6 tracks) wel met deze mogen combineren (=3 tracks). Even goed, lekkere muziek, en of het Aphex is of niet, het is beter dan Analord!

Typisch dat Rushup Edge wordt aangegeven gemaakt te zijn door Karen Tregaskin, en deze EP door Brian Tregaskin. Hmm?

aphexfreak schreef:
Ik heb zojuist ook Rushup Edge toegevoegd

Nou, het is nu de 11e.... Of de admins slapen of er is iets anders mis gegaan kerel

Gedownload bevat deze EP 4 tracks. De cd zelf drie. hmm?

bas
Ik moet wel toegeven dat dit zo ongelooflijk veel als RDJ klinkt. Zoveel herkenbare geluiden, ik heb nog nooit iemand gezien die 'm zo kan imiteren. Het kan haast niet anders dan....

bas schreef:

Snap er ook niks van, duurt wel erg lang ja.....
Ondertussen blijft die maar beter en beter worden.

Kid A(cid)
Aurum schreef:

Hoe dan ook, mooie release!

'Unforgetten Acid Hero' of 'Ergo, it's not a French duo'

tuktak
shit, ik wist hier het bestaan niet van, het album ziet er hetzelfde uit en ik wist in de winkel de albumnaam niet meer uit mijn hoofd. dus ik kom thuis, in de veronderstelling een boel toffe tracks te verwachten, zijn het er maar 3. maar gelukkig wel toffe tracks, en dat voor 5 euro. niet verkeerd opzich aangezien ze niet op het album staan.

Razor Disk
Winkel? Welke winkel? Ik wil dit!

Razor Disk
Album beluisterd, en dit is de vetste shit die ik in jaren hebt gehoord.

Trouwens, Alspacka is echt een gruwelijk vette track. Na Death Fuck mijn favorite 'Tuss' track.

tuktak
the tuss is opzich nog wel goed verkrijgbaar in de winkels hoor

Razor Disk
Ik heb hem online beluisterd. Kun je vertellen welke winkels?

tuktak
ik denk wel bij elke muziekwinkel, misschien hebben ze hem niet in huis, maar bestellen kunnen ze allemaal. ze putten allemaal uit dezelfde database volgens mij.

bol.com | Rushup Edge, Tuss | Muziek

avatar van Nakur
bas schreef:

Precies mijn gedachte. het ruikt naar goedkoop geldverdienen, want 6 tracks (hoe leuk dan ook) van een half uur muziek is nauwelijks een volwaardig album te noemen.

avatar van nuf
nuf
bevestigd dat dit Richard is??

avatar van kobe bryant fan
Wat een heerlijke EP. 3 geniale nummers.