Counting Crows - Butter Miracle, Suite One (2021)

Label: BMG

1. The Tall Grass (4:51)
  2. Elevator Boots (3:56)
  3. Angel of 14th Street (5:12)
  4. Bobby and the Rat-Kings (5:24)
  5. August and Everything After *

met The London Studio Orchestra

avatar van niels78
Gewoon lekker weer, denk ik als ik tegen Elevator Boots aanloop op spotify.

Kan wel weer wat nieuwe nummers van counting crows verdragen na een behoorlijke droogte. Laat maar komen!

avatar van Simon77
Wat zonde dat het slechts vier nummers zijn. De EP net voor de tweede keer geluisterd vandaag en stuk voor stuk zijn het prachtige nummers. Zo goed heb ik de Crows lang niet gehoord.

Zo dat is een onverwachte verassing. Blijft toch wel een hele fijne stem van Adam Durtiz. Beetje kort, maar wel lekker. Vooraankondiging dat ze weer wat actiever gaan worden. Typische Crows nummers, wat dat betreft geen verassing. De beoordeling is dus omdat voorspelbaarheid soms ook wel lekker is.

avatar van tonvanhoof
Bijzonder dat de EP vermeld staat op musicmeter, want er is ook een volledig album uit onder dezelfde naam: Butter Miracle Suite One - Album by Counting Crows | Spotify - open.spotify.com

Wel een 'okee'-album, niet wereldschokkend, maar wel fijn dat we weer een teken van leven te horen krijgen van Adam en consorten.

avatar van Rudi S
tonvanhoof Die spotify link komt toch ook bij de ep uit, nog steeds maar 4 nummers

avatar van DargorDT
Er staan twee versies op Spotify, waarvan één ten onrechte als label 'album' heeft meegekregen. De EP-versie telt 4 nummers, op de 'albumversie' prijken 8 nummers.

Vergelijk:

Butter Miracle Suite One - Album by Counting Crows | Spotify - open.spotify.com
Butter Miracle Suite One - Single by Counting Crows | Spotify - open.spotify.com

DargorDT schreef:

Vergelijk:

Butter Miracle Suite One - Album by Counting Crows | Spotify - open.spotify.com

Nee , die album versie heeft 4 nummers zoals ik hierboven aangeef.

The Tall Grass (4:51)
Elevator Boots (3:56)
Angel of 14th Street (5:12)
Bobby and the Rat-Kings (5:24)
Van deze 4 nummers staat er ook een single edit op wat dan 8 maakt, deze single edit staat ook appart op spotify.

avatar van DargorDT
Je leest niet goed en je denkt fout.

De albumversie heeft 8 nummers, de single-versie heeft er vier.

DargorDT schreef:
Je leest niet goed en je denkt fout.

De albumversie heeft 8 nummers, de single-versie heeft er vier.

Welke 4 andere nummers dan die ik noem

Versie 1, de vier nummers als single edit.
Versie 2 de vier nummers + versie 1 .
Nog steeds maar 4 nummers.

Er komt later een suite 2 en een samenvoeging tot een album.

Inside Counting Crows' First New Music in Seven Years - Rolling Stone - rollingstone.com

avatar van henrie9
Zanger-songschrijver Adam 'Dreadlock' Duritz kent geen haast, maakt zich nul kopbrekens over de dikte van z'n songbook en maakt het dan tóch nog altijd  waar(d) naar eender welke Crows-release, hoe klein ook, te doen uitkijken. Zoals  nu deze. Vanuit zijn Engelse  isolement loste hij een Suitje nr°1 met vier in elkaar overlopende songs. Wie CC al zo'n 7 jaar moest missen, weet -bij deze- dat dit werkstuk, met Duritz's fijnste poëzie eroverheen, je vanaf noot één inpakt. Zoals hij zelf recent toevertrouwde op de Vlaamse Radio 1 was hij met een emotionele zoektocht naar z'n plaats in de muziek bezig, intussen ouder wordend en terugblikkend op wat al voorbij is. Of daarbij al dan niet de muziekregels suiteschrijven zijn gevolgd doet eigenlijk weinig ter zake. Feit is dat hier 4 zeer sterke gevoelige nummers vintage Crows de revue passeren. Ze lopen suitegewijs van behoorlijk beheerst acoustisch op in intensiteit en virtuositeit. In de finale 'Bobby And The Rat-Kings' gaan de elektrische gitaren haast tekeer als Lou Reed's rock en roll-animals. Dus toch een onmisbaar stuk Counting Crows dit. Wel móet nu Adam als de gesmeerde bliksem (of echt maar volgend jaar?!) terug naar die Engelse middle of nowhere. Wij willen een even spirituele schitterende lange Suite Two!

Rudi S schreef:

Welke 4 andere nummers dan die ik noem

Versie 1, de vier nummers als single edit.
Versie 2 de vier nummers + versie 1 .
Nog steeds maar 4 nummers.

Er komt later een suite 2 en een samenvoeging tot een album.

Spraakverwarring, misverstand. Ik snap je nu beter.

Ik geef twee links die leiden naar Spotify. Twee aparte links.

De ene link geeft je vier nummers, de andere link geeft je acht nummers. Acht nummers, er zijn acht tracks om aan te klikken. Dat is iets anders dan de inhoud: Ja, er zijn maar vier composities. We zien het dus anders, maar ik blijf erbij: vier en acht nummers, twee links, twee aparte versies.

Spotify geeft de versie met acht nummers ten onrechte weer als album. Ik probeerde met de beste bedoelingen alleen maar te verklaren waarom tonvanhoof over een album sprak.