Flying Lotus - Yasuke (2021)

Score
Label: Warp

1. War at the Door (2:07)
  2. Black Gold (1:35)

met Thundercat

3. Your Lord (2:06)
  4. Shoreline Sus (1:20)
  5. Hiding in the Shadows (1:01)

met Niki Randa

6. Crust (2:13)
  7. Fighting Without Honor (1:54)
  8. Pain and Blood (1:24)
  9. War Lords (1:24)
  10. Sachi (1:25)
  11. Your Screams (2:18)
  12. Using What You Got (1:05)
  13. African Samurai (1:54)

met Denzel Curry

14. Where’s the Girl? (0:40)
  15. Kurosaka Strikes! (1:19)
  16. This Cursed Life (1:27)
  17. RoBomb (1:05)
  18. Taiko Time // Sacrifice (1:21)
  19. Your Day Off (1:33)
  20. Your Armour (2:20)
  21. Enchanted (1:26)
  22. Mind Flight (2:53)
  23. Survivors (1:17)
  24. Your Head // We Won (1:24)
  25. The Eyes of Vengeance (2:59)
  26. Between Memories (1:45)

met Niki Randa

avatar van Eis-T
Ondanks mijn voorkeur voor lange nummers, vind ik dit een zeer geslaagd album. Flying Lotus heeft een mooie balans tussen de eigen sound en het oosterse thema van deze soundtrack gevonden. De productie ligt lekker in het gehoor en ook de beats staan als een huis. Wat mij betreft is het een volwaardig album in plaats van "slechts" een soundtrack. De nummers staan prima op zichzelf. Misschien omdat er niet met thema's gewerkt wordt zoals bij veel soundtrack werk?
Misschien wat minder experimenteel dan het eerdere werk van Flying Lotus, maar dat mag hier de pret niet drukken! Schrijf deze niet bij voorbaat af omdat het een soundtrack is.