Chrissie Hynde - Standing in the Doorway (2021)

Alternatieve titel: Sings Bob Dylan

Folk / Rock
Label: BMG

1. In the Summertime (3:15)
  2. You’re a Big Girl Now (4:23)
  3. Standing in the Doorway (7:13)
  4. Sweetheart Like You (5:02)
  5. Blind Willie McTell (6:05)
  6. Love Minus Zero / No Limit (4:12)
  7. Don’t Fall Apart on Me Tonight (6:55)
  8. Tomorrow Is a Long Time (3:34)
  9. Every Grain of Sand (4:12)
avatar van kevin2
Echt benieuwd. 20 Augustus komt hij uit.

avatar van nlkink
Gisteravond kwam ik op zoektocht naar een songfestivalloos kanaal op één van de twee NPO Extra zenders de documentaire Chrissie Hynde Sings Bob Dylan tegen. Het album is tot stand gekomen tijdens de lockdown. Aanleiding was Dylan's recente album Rough And Rowdy Ways dat werd uitgebracht in de eerste maanden van de lockdown. Het album maakte veel indruk op haar en triggerde Hynde om iets met de muziek van Dylan te doen. Hynde's zangtracks werden in Los Angeles door Pretenders gitarist James Walbourne voorzien van begeleiding en in Wales door Tchad Blake afgemixt. Een combinatie van interviews met betrokkenen, wat technische toelichting en diverse live optredens van Hynde in een lege maar sfeervolle setting.
Ze is in elk geval niet in de val getrapt van de meest voor de hand liggende liedjes. Een sympathiek project van een stoere vrouw.

avatar van Rudi S
kevin2 schreef:
Echt benieuwd. 20 Augustus komt hij uit.

Hij is er al.

avatar van heicro
Op het eerste gehoor best goed.