Rodney Crowell - Triage (2021)

Country
Label: RC1

1. Don't Leave Me Now (3:59)
  2. Triage (3:49)
  3. Transient Global Amnesia Blues (4:36)
  4. One Little Bird (4:19)
  5. Something Has to Change (4:01)
  6. Here Goes Nothing (4:01)
  7. I'm All About Love (3:52)
  8. Girl on the Street (5:50)
  9. Hymn #43 (3:31)
  10. This Body Isn't All There Is to Who I Am (5:00)
avatar van Tonio
Toevallig verschenen er gisteren tegelijkertijd nieuwe albums van drie van mijn favoriete 'oude rotten', namelijk van de zeventigers David Crosby, Jackson Browne en deze Triage van Rodney Crowell.

Altijd fijn, een nieuwe van Rodney. Zo ook deze. Hij heeft in zijn teksten regelmatig de neiging om terug te blikken op zijn leven, met name het trio The Houston Kid, Fate's Right Hand en The Outsider. En met de achterliggende corona-periode is het dus niet vreemd dat hij op dit album reflecteert.

Ook hier is het allemaal niet vernieuwend. Rodney's nummers zijn zeer herkenbaar. Sommige flarden klinken een beetje als iets wat hij vroeger ook al eens gedaan heeft.

Desondanks zijn de nummers van een redelijk hoog niveau, wordt er goed gemusiceerd en klinkt het album heerlijk.

avatar van Zwaagje
Ik herken het vakwerk, maar het doet me niet zo veel. Er zit te weinig spanning in voor mij. Het zal bij één luisterbeurt blijven denk ik.