Cody Jinks - Adobe Sessions Unplugged (2021)

Country
Label: Late August

1. What Else Is New (2:50)
  2. Mamma Song (4:19)
  3. Cast No Stones (5:06)
  4. We're Gonna Dance (3:40)
  5. Birds (4:11)
  6. Loud and Heavy (3:34)
  7. David (4:35)
  8. Me or You (4:39)
  9. Folks (2:28)
  10. Ready for the Times to Get Better (2:58)
  11. Dirt (3:44)
  12. Rock and Roll (3:48)
avatar van Tonio
Door Corona - en dan met name het wegvallen van tours - is er het laatste jaar minder nieuwe muziek uitgebracht. Veel artiesten brengen home recording albums uit, of live-albums. Zo ook Cody Jinks.

Na het recente prima live album Red Rocks Live brengt hij nu een unplugged-versie uit van zijn prachtige Adobe Sessions. Nou ja, niet helemaal unplugged, want volgens mij duikt er erg vaak een twang-gitaargeluid op of een pedal steel waar toch echt een stekker aan zit.

Maar afijn: het oorspronkelijke album uit 2015 blinkt vooral uit in de hoge kwaliteit van de songs. En dat wordt nu helemaal duidelijk door de semi-acoustische uitvoeringen. En dat levert een fijn album op.

Maar het wordt tijd voor nieuw werk van deze artiest. En dat treft: een paar dagen geleden schreef hij in een nieuwsbrief dat hij de hele maand mei in de studio zit en dat hij zat nieuw materiaal heeft. Ben benieuwd ...