Brown Acid (2016)

Alternatieve titel: The Second Trip

Label: RidingEasy

1. Ash - Midnight Witch (4:05)
  2. Sweet Crystal - Warlords (4:29)
  3. Raving Maniac - Rock and Roll Man (2:09)
  4. Crossfield - TAKE IT! (4:32)
  5. Spiny Normen - Bell Park Loon (4:05)
  6. Glass Sun - Silence of the Morning (5:15)
  7. Volt Rush Band - Love to You (2:43)
  8. Buck - Long Hot Highway (3:57)
  9. Iron Knowledge - Show Stopper (3:33)
  10. Sonny Hugg - Daybreak (2:56)
avatar van RuudC
Ash - Midnight Witch
Een werkelijk heerlijke opener met fuzzy gitaargeluid, fijne melodieën en een ietwat hese zanger die hier goed uit de verf komt. Het doet nog het meest denken aan oude Sabbath
Sweet Crystal - Warlords
Dit is dan weer iets meer Deep Purple. Met name vanwege het orgel dat een grote rol opeist. Ook dit klinkt lekker.
Raving Maniac - Rock and Roll Man
De titel doet het al vermoeden, want dit is een erg directe rocker. Het gitaargeluid is wat vals, maar tegelijkertijd heel charmant. Liefhebbers gaan dit ook leuk vinden.
Crossfield - TAKE IT!
Geen heel bijzonder nummer, maar ik kick wel op het gitaargeluid en met name de solo
Spiny Normen - Bell Park Loon
Jethro Tull op Acid! Psychedelica ten top
Glass Sun - Silence of the Morning
Lekker dissonant nummer met een erg fragiele zangstem. Het doet me denken aan het Finse Tombstoned. Heerlijk doomy geluid.
Volt Rush Band - Love to You
Fijn vlot nummer dat echter niet tot de betere van dit album behoort. Ook hier weer een lekker vervormd gitaargeluid.
Buck - Long Hot Highway
Lekker in het gehoor, maar dit legt het wel af tegen de rest van dit album.
Iron Knowledge - Show Stopper
Whoah! Die basgitaar! Wat gaaf!
Sonny Hugg - Daybreak
Een wat makke afsluiter. Niet slecht, maar na zoveel bands die op dit album echt los gaan, valt op hoe down to earth Sonny Hugg is.