Hollie Kenniff - The Quiet Drift (2021)

Electronic
Label: Western Vinyl

1. Flourish (4:00)
  2. Quell (4:45)
  3. Some Day If Some Day Comes (3:52)
  4. Four Sides of the Forest (5:19)
  5. Under the Loquat Tree (4:00)

met Goldmund

6. Sunset Chant (3:19)
  7. Still Falling Snow (3:54)
  8. Unfolding (2:57)

met Goldmund

9. The Feathered Fog (4:14)
  10. This Part of You (3:53)
avatar van jorro
Prachtige sferische Electronic van de vrouwelijke tak van Mint Julep. Een band die nog op mijn wensenlijstje staat, hoewel die band Indiepop/rock maakt. Maar ook dat bevalt me meestal wel.
Op dit album kun je je laten meevoeren door de prachtige geluidsgolven die Hollie uit haar instrumentarium tovert. Adembenemend!

avatar van jorro
Wie van lang uitgesponnen esoterische elektronica houdt is bij Hollie Kennif aan het juiste adres. Muziek die enorm rustgevend is. Muziek waarbij een mens alle zorgen loslaat zo bedwelmend is het.

Dit album is ook goed te gebruiken om bij in slaap te geraken. Zoek de meest ontspannen houding in je bed, zet dit album aan, niet te luid en de muziek voelt als een warme deken om je heen.

Heb je energie nodig, zet het dan wat luider aan. Het beste is om een koptelefoon te gebruiken. Luister in volle concentratie, maar geniet er ook van. Als het album is afgelopen voel je je een stuk fitter.

Het heeft geen zin het album nummer voor nummer te bespreken. Het is een album dat je in zijn geheel in een roes moet beluisteren. Elk nummer lijkt op het vorige, maar is toch weer fraaier.

Niet iedereen zal blij worden van dit album, dit genre. Iets wat ik me goed kan voorstellen. Maar vind je het wel mooi dan zul je merken dat je het regelmatig beluisterd. Om even weg te dromen of om even wat energie te tappen.