The Tragically Hip - Saskadelphia (2021)

Canada
Label: Universal

1. Ouch (3:10)
  2. Not Necessary (3:01)
  3. Montreal [Live] (3:49)
  4. Crack My Spine Like a Whip (3:11)
  5. Just as Well (2:35)
  6. Reformed Baptist Blues (3:30)
avatar van Marco dB
Verloren geacht materiaal van rondom de Road Apples-sessies. Bleek ergens nog in een ongemerkte doos rond te zwerven. En geweldig spul is het! De grandioze Hip-drive spat van al deze songs uit hun beste periode.

avatar van kruder
Lekker inderdaad, man wat mis ik die band toch ......Live ongeëvenaard.

avatar van Guinness1980
kruder schreef:
Lekker inderdaad, man wat mis ik die band toch ......Live ongeëvenaard.

Helemaal mee eens.

Een groot gemis ja, geweldige band altijd, charismatische zanger, veel te vroeg heen gegaan, liet en laat een leegte achter. Deze songs ook weer erg goed en typisch TH yes. Live idd fenomenaal ja, verbluffend zelfs. Hele trits aan puike platen, waarvan Road Apples mijn all- time favo ware, was en is. Wellicht zit er nog meer moois in de vaults. Deze een minpunt, veel en veel te kort.

avatar van Twinpeaks
Fijne EP inderdaad. Moddervette Road Apples sound .Wel snap ik dat deze nummers in die tijd niet gebruikt zijn. Ze zijn niet wezenlijk anders dan de tracks op dat album . Opener Ouch had er nog wel aan toegevoegd kunnen worden ipv On The Verge die op zijn beurt weer erg op Born In The Water lijkt of andersom .Snapt u het nog? Ook Montreal is zo'n pareltje wat eigenlijk eerder daglicht had mogen zien. 4 sterren

avatar van EttaJamesBrown
Prima liedjes, niet per se beter dan de liedjes die wel op Road Apples beland zijn. Fijn om erbij te hebben.

avatar van Jools
Heerlijk om 'nieuwe' liedjes van the Hip te horen.
Zeker in die Road Apples tijd waren ze erg goed.

The Hips' eerste 3 albums zijn briljant. Live ongeëvenaard?? Instrumentaal uitstekend maar de totaal gestoorde Gord Downie was live niet om aan te horen.

Waauuuw, wat een knallers van songs staan er op deze mini lp uit de tijd van Road Apples, als dit al leftovers zijn?

Vineyard schreef:

ja man je leest hier soms toch wat hoor!!

van het beste dat ik ooit live gezien heb, en ja ik heb al veeeel optredens gezien.
The Hip alleen al een keer of 8.