Bob Marley & The Wailers - African Herbsman (1973)

Jamaica
Reggae
Label: Trojan

1. Lively Up Yourself (2:47)
  2. Small Axe (3:47)
  3. Duppy Conqueror (3:35)
  4. Trench Town Rock (2:52)
  5. African Herbsman (2:24)
  6. Keep on Moving (3:04)
  7. Fussing & Fighting (2:28)
  8. Stand Alone (2:09)
  9. All in One (3:29)
  10. Don't Rock My Boat (4:29)
  11. Put It On (3:04)
  12. Sun Is Shining (2:04)
  13. Kaya (2:35)
  14. Riding High (2:42)
  15. Brain Washing (2:20)
  16. 400 Years (2:25)
  17. Memphis * (2:09)
  18. Live [Lively Up Yourself Version] * (2:51)
  19. More Axe * (2:31)
  20. The Axe Man [Small Axe Version] * (2:47)
  21. Zig Zag [Duppy Conqueror Version] * (2:58)
  22. Grooving Kingston 12 [Trench Town Rock Version] * (2:56)
  23. Moving [Version] * (2:58)

met Big Youth

24. Keep on Skanking * (3:21)
  25. Copasetic [All in One Version] * (3:05)
  26. Kaya [Version 2] * (2:41)
EVANSHEWSON
Klassieke opnames van Bob Marley zijn dit. De originele opnames, niet deze die later opnieuw voor Chris Blackwell's label werden heropgenomen.
Marley was een kei van een songwriter, een man met een duidelijke visie ook.
Prima plaat, ongepolijst, een ruwe diamant is dit!
4.5 sterren ****1/2

avatar van misja82
Eigenlijk alleen maar klassiekers op dit album. Het rauwe, vroege geluid van The Upsetters samen met de Wailers maakt dit zo geweldig. Je ziet het voor je, hoe ze met zijn allen in een klein studiootje zitten, voetbal kleren nog aan, dikke spliff erbij en lekker jammen. Eigenlijk zou de hoes niet alleen het hoofd van Bob MArley moeten afbeelden, als wel die van Bunny Wailer, Peter Tosh en Lee Perry, want zonder die drie grootheden zou Bob het niet zo ver hebben geschopt, denk ik.

avatar van marcb
Een feest der herkenning was deze cd voor mij toen ik hem voor het eerst hoorde. Alle bekende Marley songs uit zijn begin periode staan er op. Heerlijk album.
En inderdaad verdient producer Lee Perry ook een eervolle vermelding.
Een dikke vette 9 (4,5*) voor dit album

Perry Rules Big Time.