Jonas Cambien Trio - Nature Hath Painted the Body (2021)

Belgiƫ / Noorwegen
Jazz / Avant-Garde
Label: Clean Feed

1. Oersoep (0:33)
  2. 1 000 000 Happy Locusts (5:24)
  3. Herrieschoppers (3:31)
  4. Hypnos (1:50)
  5. Mantis (3:29)
  6. The Origins of Tool Use (4:58)
  7. Bushfire (4:34)
  8. Freeze (7:39)
  9. Yoyo Helmut (2:51)
  10. Tongues (1:22)
  11. Helium (4:05)
avatar van Ataloona
Wat een geweldige track is ''Mantis'' zeg. Zie hier een iets uitgebreidere live studio-opname: Jonas Cambien Trio - Mantis - YouTube

Verder een erg fijn plaatje van dit Noorse trio (onder leiding van een Belg). Zo nu en dan wat experimenten (zoals op het tweede nummer, waarbij het harmolodics-concept van Ornette Coleman van stal wordt gehaald), maar voornamelijk prettig in het gehoor liggende songs met een zeer snel ritme of polyritmische patronen die alle kanten opschieten. Lekker enthousiast. Vooral de interactie tussen André Roligheten (op diverse koperblazers), o.a. gekend van Gard Nillsen's Supersonic Orchestra, en Jonas Cambien (op piano) valt op.