Dallas Burrow - Dallas Burrow (2021)

Country
Label: Subliminal Hymnal

1. Country Girl (3:52)
  2. American Dream (4:03)
  3. Born Down in Texas (3:48)
  4. Easter Sunday (5:18)
  5. Holy Grail (3:03)
  6. Independence Day (2:51)
  7. Look at Us Now (5:48)
  8. My Old Friend the Shadow (4:04)
  9. My Father’s Son (4:32)
  10. The Other Side (4:01)
  11. Street Hustler’s Blues (2:58)
  12. River Road (3:52)
  13. Keep on Tryin’ (4:00)
  14. Outlaw Highway (2:24)
avatar van heicro
Drie nummers zijn al te horen op YouTube. 'Country Girl' en vooral 'American Dream' en 'Born Down in Texas' smaken naar meer. Over ruim een week weten we of zijn vorige albums worden overtroffen.

avatar van heicro
De Texaan Dallas Burrow kreeg outlaw country met de paplepel ingegoten. Zijn vader was bevriend met Townes Van Zandt en Guy Clark. Met hun muziek is hij groot gebracht.

Was zijn vorige album al sterk, deze nieuwe van hem met 14 nummers luistert ook weer prettig weg.
Als Country-en Americana-fans zijn we gewend aan rauwe, eerlijke verhalen. Daar lenen deze genres zich perfect voor. Dallas Burrow tilt die verhalen naar een hoog niveau. Tekstueel is het vaak erg goed dus. Bovendien is hij gezegend met een uitstekende stem. Maar de liedjes zijn niet allemaal even sterk. Sommigen zijn m.i. net niet spannend genoeg en de alom geprezen single 'Country Girl' is niet helemaal mijn ding. Toch blijven er genoeg geweldige nummers over. 'American Dream', Born Down in Texas'' en 'My Farther's Son' zijn mijn favorieten.