Teddy Thompson - Upfront & Down Low (2007)

Country / Rock

6. My Heart Echoes
  7. The Worst Is Yet to Come
  8. My Blue Tears
  9. Down Low
  10. You Finally Said Something Good (When You Said Goodbye)
  11. She Thinks I Still Care
  12. Let's Think About Living
avatar van Shangri-la
Teddy is met deze plaat de country richting ingeslagen en het valt mij op dat zijn stem hier bij vlagen op Chris Isaak lijk. Ik moet zeggen dat ik wel wat verrast ben met deze keuze, maar het klinkt zeker niet onverdienstelijk.

avatar van Justinx
Het is Thompson wat de klok slaat dit jaar. Pappa, mamma en zoonlief die allemaal aan het opnemen zijn geslagen. Tot nu toe vind ik pappa Richard's Sweet Warrior nog het fijnst (lees: erg geweldig). Ik zal er dus niet onderuitkomen om ook deze Upfront & Down Low van het Thompson-telg Teddy eens te gaan beluisteren.

avatar van Shangri-la
Justinx schreef:

Deze is totaal niet met Sweet Warrior te vergelijken en alleen aan te raden als je traditionele country kunt waarderen, dus je bent gewaarschuwd.

Handsome Bill
Indien je iets nieuws zoekt op country gebied zul je het bij deze cd niet vinden.
Nee dit is voor de echte country liefhebbers in het algemeen en Teddy Thompson in het bijzonder.
Lekker weary en met het typische zeurende stemgeluid van Thompson een heeeeeeeerlijke plaat

avatar van Justinx
Shangri-la schreef:

haha, oke bedankt voor de waarschuwing . Ik blijf hier dus maar beter ver van uit de buurt. Ook Linda's album viel zwaar tegen. Ik houd het beter bij Richard.

Handsome Bill
Down Low is een meesterwerk gewoon.

De countrysnik is altijd wel in zijn werk te horen en op dit album net nog even explicieter. Het is allemaal goed te doen en de composities zitten goed in elkaar. Nergens wereldschokkend, gewoon erg lekker.
Ik hoor liever de voorganger dat weer wel.