Pink Turns Blue - If Two Worlds Kiss (1987)

West-Duitsland
Label: Fun Factor

1. I Coldly Stare Out (5:40)
  2. After All (4:28)
  3. Walking on Both Sides (3:43)
  4. State of Mind (3:58)
  5. When It Rains (3:18)
  6. If Two Worlds Kiss (4:59)
  7. That Was You (3:47)
  8. Missing You (3:18)
  9. A Moment Sometimes (4:00)
  10. When the Hammer Comes Down (3:35)
Volgens mij is dit het eerste album van deze Duitse gothic band. Een aangename verrassing. De naam kende ik al langer, nu langzaam aan ook de muziek. Hopelijk is deze band een prettige toevoeging voor de site. Ook voor liefhebbers van New Model Army; heeft wel enige gelijkenis.

avatar van the viking
Inderdaad deric raven! Zelf heb ik de geremasterde verzamelaar Re-Union aangeschaft. Drie nummers daarvan zijn afkomstig van dit album,te weten: Walking on Both Sides,If Two Worlds Kiss en Missing You. Vooral het eerste nummer Walking on Both Sides is adembenemend mooi. De muziek uit deze periode doet mij sterk denken aan New Wave bands als Sisters Of Mercy en Swans, en doet mij veel meer dan de nieuwe steriele albums van The Editors en Interpol.Dat ze anno 2007 dan ook nog tot veel toe in staat zijn bewijzen ze met hun nieuwe album Ghost.

Vaak hoor je dat Duitse accent er zo duidelijk door heen. Bij dit album dus totaal niet. Feit is wel dat er meer mooie gothic uit Duitsland komt (Love Like Blood, Deine Lakaien). Ik ben dan ook op zoek naar meer van dit soort bandjes. Pink Turns Blue gaat blijkbaar ook al zo'n 20 jaar mee, al die jaren nooit van gehoord.

avatar van Tsjo-Wi
Is dit nog ergens te koop? Want I coldly stare out en walking on both sides bijvoorbeeld vind ik echt prachtig. Maar ook op internet kan ik niet veel vinden van deze volgens mij zeer goede band... Ik wil meer van dit soort moois!

Deze is volgens mij nergens te koop. Red Sun Records heeft wel hun laatste 2 albums, en volgens mij is aan de verzamelaar Re-Union nog wel aan te komen, daar staat Walking On Both Sides in ieder geval wel op.

Parlotones
deric raven schreef:

Deric Raven ken je het Duitse Escape With Romeo al?? [Somebody] Zie mijn kleine bijdrage bij hun debuut album uit 1989. Denk alleen dat het geen New Wave meer is maar Dark Wave. Komt omdat ik heel langzaam leer wat subgenre's zijn of inhouden.

Ja ben ik zeker mee bekend, maar vind die toch stukken minder dan Pink Turns Blue. In Duitsland leeft het darkwave gebeuren veel meer dan hier. In de VS, en vooral in LA zijn ze ondergronds nog flink actief, of laat in de avond als de zon niet meer wil schijnen.?