Tom Petty and The Heartbreakers - Angel Dream (2021)

Alternatieve titel: She's the One Remixed & Re-imagined

Rock / Pop
Label: Warner

1. Angel Dream No. 2 (2:28)
  2. Grew Up Fast (5:08)
  3. Change the Locks (4:53)
  4. Zero from Outer Space (3:04)
  5. Asshole (3:11)
  6. One of Life’s Little Mysteries (3:10)
  7. Walls (No. 3) (3:00)
  8. Thirteen Days (3:35)
  9. 105 Degrees (3:10)
  10. Climb That Hill (3:55)
  11. Supernatural Radio [Extended Version] (6:03)
  12. French Disconnection (2:20)
avatar van Germ
Germ (crew)
Speciaal voor RSD zijn de songs van de soundtrack She's The One opnieuw gemixed en gemasterd. De songs die al gebruikt waren voor de Wildflowers re-releases (beide albums zijn opgenomen tijdens dezelfde sessies zijn vervangen door een aantal nieuw tracks.

Via deze link is meer info te vinden.

avatar van nlkink
En sinds afgelopen weekend heb ik dit album in mijn bezit. Oorspronkelijk leek het me een wat zinloze excercitie maar het uitgevoerde werk heeft toch een volwaardig Tom Petty & The Heartbreakers als resultaat. De nieuwe nummers kwamen voorzover ik kan nagaan niet voor in de film. Het nummer French Disconnection is één van de 'nieuwe' nummers maar ik verraad toch maar even dat het een instrumentale versie is van Angel Dream No. 2, liedje nr. 1 van dit album dus. Overigens wel heel fraaie gitaarpartijen ingespeeld met een akoestische 12-string. De andere toegevoegde liedjes zijn overigens dik in orde. Over het geluid kan ik alleen maar zeggen dat het perfect klinkt allemaal. En de hoes is prachtig.
Overigens zie ik geen aanleiding om de originele soundtrack van She's The One uit 1996 de deur uit te doen want dat was stiekem ook een heel fijn Tom Petty & the Heartbreakers album.
Zo leidt één matige film, ik heb 'm twee keer gezien, tot maar liefst twee fraaie albums.