GusGus - Mobile Home (2021)

IJsland

3. Simple Tuesday (5:36)
  4. Love Is Alone (3:21)

met John Grant

5. Our World (6:10)
  6. Original Heartbreak (4:36)
  7. Silence (3:22)
  8. The Rink (3:24)
  9. Flush (4:18)
  10. Chernobyl * (4:49)
  11. Silence [Rehersal Dub] * (5:58)
  12. Stay the Ride [Natty Dub] * (6:57)
  13. Our World [Bjarki Swipe Right Mix] * (6:41)
GusGus klinkt als vanouds weer helemaal prima op dit vrij korte album waarop John Grant en Vök te horen zijn.

Verrassen doen ze me niet meer, maar zolang ik er van blijf genieten is het helemaal prima wat mij betreft.

avatar van Mausie
Mausie (crew)
Simple Tuesday, wat een banger kan zo onder hun beste werk geschaard worden wat mij betreft.

De eerste 5 nummers vind ik erg goed, maar het merendeel daarvan heb ik ook al regelmatig gehoord. Zo achter elkaar vind ik het nog beter dan alle nummers los. De laatste 4 nummers ben ik nog niet helemaal over uit, dus de 4* blijft nog heel even achterwege...

avatar van VanDeGriend
Dacht weer een plaat met vertrouwd geluid en dito kwaliteit te kopen, maar deze vind ik de beste die ze de laatste jaren gemaakt hebben. En dat zegt wat, want die vorige lp’s waren ook allemaal ok. Echt heel tof gedaan dit. Warme, elektronische tunes en dance met een heerlijk melancholische vibe.

Dim
Stay the ride, daar begint het album mee, en dat is precies wat deze plaat behelst: een fijne trip, met afwisselend subtiele en meer grove electro.