Asia - Aria (1994)

Label: Bullet Proof

1. Anytime (4:57)
  2. Are You Big Enough? (4:07)
  3. Desire (5:20)
  4. Summer (4:06)
  5. Sad Situation (3:59)
  6. Don't Cut the Wire (Brother) (5:20)
  7. Feels Like Love (4:49)
  8. Remembrance Day (4:18)
  9. Enough's Enough (4:37)
  10. Military Man (4:10)
  11. Aria (2:27)
  12. Reality * (4:24)
  13. Military Man [Live Acoustic] *
avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Asia-in-de-nieuwe-bezetting levert een conceptalbum af dat staat als een huis. Niet alleen groeit de plaat per luisterbeurt, hij wordt ook elke keer opnieuw sterker naar het eind toe.

Ondanks mijn voorkeur voor het stemgeluid van John Wetton vind ik dit Asia's sterkste. 4½*

avatar van Gert P
Mooie cd en hoe vaker ik hem beluister hoe beter die wordt, prima plaat.

avatar van itbites
Heb hem sinds kort, nu een aantal keren beluisterd. Goede, stevige Asia-CD, wat consistenter dan Aura, maar daar staat wat mij betreft wel tegenover dat de uitschieters op Aura échte uitschieters zijn.

Ik ga er nog wat luisterbeurten tegenaan gooien... ben benieuwd of mijn mening nog verandert (lees: de beoordeling van 3,5 stijgt...)

Kingsnake
Zeer vermakelijke AOR plaat.

Totaal geen symfo.

Goed geproduceerd, fijne solo's van Al Pitrelli, goede zang van John Payne.
Nee, echt geen slecht ceedee.
Misschien wel hun beste, nu ze niet zo krampachtig progrock proberen te maken.

Ozric Spacefolk
Goede plaat, maar ik heb altijd de neiging om bij 'Big in Japan' te gaan meezingen bij 'Desire'

Ozric Spacefolk
Ik snap niet dat deze plaat zo'n lage eindscore heeft. Uiteindelijk vind ik deze plaat de meest consistente plaat ooit van Asia.

Zelfs de Asia die geleidt werd door Wetton heeft dit niveau nooit weten te halen.
Sowieso is Payne een betere zanger en is Al Pitrelli ook wel een van de betere gitaristen. Ook is Sturgis stukken beter dan Carl Palmer.

avatar van liefkleinhertje
De eerste helft van deze CD is redelijk maar de nummers 6 t/m 10 zijn gewoon verschrikkelijk goed dus dit vind ik de beste CD met John Payne van Asia
Wel is het jammer dat er amper live materiaal is toen er opgetreden werd om dit materiaal te promoten

avatar van Mssr Renard
Goede Melorockplaat, en één van de weinige post-Wettonplaten met daadwerkelijk een volwaardige band.

John Payne/Al Pitrelli/Geoff Downes/Mike Sturgis vormen toch wel even een goed kwartet met songs die in het jaren 80 beter zouden doen dan in de jaren 90.

Ik kan er niks aan doen, maar ik vind dit echt een retegoede plaat. Elk refrein is zo heerlijk meezingbaar. Grote refreinen met lagen en lagen backing vocals, dat doet zelfs Queen ze niet na.

avatar van Mssr Renard
Remembrance Day blijft toch wel voor mij de knaller van deze plaat. Heerlijke plaat trouwens op van begin tot eind mee te drummen. Die Mike Sturgis die kan er wat van.

Prima AOR opnieuw te beluisteren hier. Asia , de ongekroonde koningen van de Melodic Rock!

Prima plaat. Ik draai hem geregeld op mijn grammofoon