Black Angel - Prince of Darkness (2021)

Label: Solid

5. Turn Around (5:12)
  6. Interlude (0:42)
  7. Give It to Me (3:48)
  8. The Prince (4:15)
  9. Call the Night - Part II (4:14)
  10. Secretly (5:05)
  11. My Love (5:12)
  12. Outro - Curtain Call (2:25)
avatar van Alicia
Over twee weken sta ik weer op de uitkijk. Want dan - zoals ik gisteren al aankondigde - spoelt er weer een nieuwe Black Angel aan. Deze keer is het de alom gevreesde Prince of Darkness, maar we heten hem toch zeer van harte welkom!
Op 18 juni as. om precies te zijn, zal hij zo rond middernacht verschijnen. Zou hier ook zo'n leuk Gothabilly swingnummertje op staan?

Ohw, ik ben al helemaal in de stemming en draai voorganger Kiss of Death nog maar een keer.

avatar van Alicia
Vandaag ontmoeten de Zwerfkatten de Zusters van Genade in volle galop. Door de wind. Door de regen. Dwars door alles heen.

En hij was keurig op tijd. Prince of Darkness. Hij spoelde dit keer aan op zijn inktzwarte, woest vuurspuwende ros onder begeleiding van zware donderslagen, huiveringwekkend gelach en ijselijk gegil.

Dit album klinkt lekker over de top - soms hilarisch zelfs - maar ik vind het heerlijk. Het zijn bijna allemaal liedjes, die uitnodigen tot kleine rondedansjes door de woonkamer. En dan hup, de tuin, de onweersbuien in. Dat het vannacht flink regende was natuurlijk geen toeval. Het hoorde gewoon bij het plan.

Over de muziek rep ik dus beter met geen zinnig woord. Gothabilly is gewoon leuk! Ondanks het merkwaardige feit dat je Call the Night - weliswaar in een andere uitvoering - ook tegen kunt komen op het tweede album van dit geheime genootschap vol duistere trekjes.

avatar van Alicia
Het is herfst. De spinnen hangen weer uren wiegend in de wind vliegen te vangen en inktzwarte zwammen schieten met bosjes uit de modderige grond. En het is blijkbaar ook weer Black Angel tijd. Want 6 oktober as. verschijnt het nieuwe album:

LASCIVIOUS