Red Shahan - Javelina (2021)

1 stem

Country
Label: 7013

1. Javelina (3:28)
  2. Wheels (3:51)
  3. Get the Money (3:20)
  4. Wild Ride (3:04)
  5. Pipe Dream (3:57)
  6. Good Morning Levee (2:54)
  7. Mrs. Buy Me Something (3:52)
  8. Vulture Culture (2:58)
  9. Sink or Swim (3:30)
  10. Easy in the Undertow (2:17)
avatar van heicro
Waar is dat alt country geluid van weleer gebleven? Het gaat steeds meer richting rock.

avatar van heicro
Ik ken nu het hele album. Het is best een aardige rootsrock plaat geworden, maar daar zijn er al zoveel van. In dat opzicht doet hij een stap terug in zijn ontwikkeling.
Verdwenen is die Texas country touch zoals op dat waanzinnig goede nummer 'Men and Coyote', maar ook op 'Culberson County' en veel andere nummers. Verdwenen is die slidegitaar, pedalsteel, die snik en die melancholie. Dat was de Red Shahan die tot één van mijn favorieten was gaan behoren.

Ik kan me voorstellen dat hij als muzikant er z'n (financiële) voordeel meedoet. Het rockt allemaal lekker weg en daar komt het publiek op af. Een begrijpelijke keuze van hem.