Camille - Vuurwerk (2021)

Belgiƫ
Pop / Dance
Label: Mostiko

1. Mooie Dag (2:50)
  2. Vuurwerk (3:39)
  3. Balans (2:48)
  4. Het Houdt Op (3:16)

met Francisco

5. Denk Niet Dat Ik aan Je Denk (2:58)
  6. Altijd voor Mij (3:02)
  7. Glitter (2:44)
  8. Dilemma (2:58)

met Farao

9. 9 Seconden (3:07)
  10. Ladies Laat Je Horen (2:56)
  11. Waarom (3:03)
  12. Je Suis La (2:49)
  13. Dansen op Drijfzand (2:54)
  14. Superheld (3:28)
  15. Vergeet de Tijd (2:59)

met Regi

16. Vechter [Live Uit Liefde voor Muziek] (3:39)

met Regi

avatar van Film Pegasus
Een luchtig popalbum waarbij Camille zweeft tussen tienermuziek en Nederlandstalige popmuziek. Ze heeft alvast een sterke stem en ik denk dat ze met dit album ook de deur open laat voor de fans van #LikeMe. Echte oorwormen zitten er niet tussen en het genre is toch vooral gericht op popnummers, niet op luisterliedjes. Maar je hoort wel de potentie die ze heeft. Vraag is of dit een lucky shot is, of we later nog meer van haar horen en de zangeres verder kan groeien in haar muziek. In elk geval goed bezig.

avatar van goldendream
Camille zat bij ons op school in de eerste graad van het middelbaar. Ik herinner me haar als een heel sympathiek meisje met zangtalent. Intussen is ze in steile opmars een carrière aan het uitbouwen met de hulp van Regi, wat ik haar gun en waarvoor ik respect heb.

Toch is haar ingeslagen weg niet mijn ding. Ik kan me perfect voorstellen dat zowel de steun van Regi als deelname aan programma's op VTM en even(minder)waardige zenders nodig zijn om de weg naar roem te beklimmen. Tegelijk beland je in dat commerciële circuit en in stomme tv-shows zoals 'Regi Academy'. Pfff, dat past in het rijtje van al die shows waarin onbekende mensen zingen en kijk-hoe-megatof-ik-ben juryleden oordelen wie wel of niet doorgaat. Om het beleefd te zeggen: ik walg van dergelijke shows. En eerlijk: heeft Regi eigenlijk al 1 goed nummer uitgebracht? Hij denkt wel een toptalent te zijn, maar in werkelijkheid mag hij nog niet de micro oppoetsen van pakweg Frank Boeijen of Stef Bos.

Lieve Camille, ik zou me terugtrekken uit dit milieu van de Regi's en zelfvoldane non-talents en mijn eigen weg bewandelen. Weg van 'Tien om te zien' waar prutsers zoals Clouseau denken het van het te zijn. Misschien word je minder succesvol, maar tegelijk veel waardevoller.

avatar van goldendream
Gisterenavond een show van Regi en gasten op VTM. Regi aan zijn toetsenbord, de ene hand hard slaand op toetsen zoals een peuter op een speelgoedpianootje speelt en de andere hand in de lucht. Zijn zangeressen, onder wie Camille, in blote billen en buik zingend en dansend. Het publiek de nummers mee kwelend. Toch wel 15 minuten volgehouden. Ik ben blij van muziek te houden en dus niet van Regi's lawaai.
Camille, je hebt echt talent, gebruik het goed en niet zoals je bezig bent.

Camille is een echt talent, de masked singer heeft ze gewonnen en in liefde voor muziek laat ze toch een diversiteit zien. Dit album is goed, zonder meer. Ik vind het overdreven dat men zit te zaniken op Regi. Het is ook niet mijn muziek, maar Camille moet ergens beginnen. Vuurwerk is in ieder geval wel een oorwurm die niet uit je hoofd gaat. Maar het nummer superheld toont dat Camille meer in haar mars heeft. Echt een ongelooflijk mooi nummer over het helaas jong heengaan van een vriend van haar. Het houdt op kan mij ook bekoren, dilemma en balans laat toch horen dat ze wat in haar mars heeft. Hoe meer zelfvertrouwen ze krijgt, hoe meer ze zal groeien. Naar het schijnt gaat ze in de studio met Koen Buysse, hopelijk maakt ze zo'n rock nummer als haar cover van Hey girl van Zornik. Enfin, Vuurwerk is in ieder geval een goed debuut.

avatar van goldendream
Ze heeft echt talent, maar moet weg van die walgelijke programma's zoals 'The Masked Singer' en 'Liefde voor muziek'. Ze moet echt haar eigen ding doen. Weg van VTM en al die hopeloze onzin. Liever een kleinere carrière zoals Eva de Roovere of Tracy Chapman dan een commerciële carrière zoals Beyoncé of Kylie Minogue.