Accept - Hungry Years (1985)

West-Duitsland
Label: Metronome

1. Fast as a Shark (3:49)
  2. Burning (5:15)
  3. Son of a Bitch (3:55)
  4. Princess of the Dawn (6:17)
  5. I'm a Rebel (3:57)
  6. Breaker (3:35)
  7. Restless and Wild (4:10)
  8. The King (4:10)
  9. Midnight Highway (3:58)
MindRuler
Leuke Accept compilatie. Alleen moet je je volumeknop wel goed openzetten. Foutje in de eindmix?

avatar van Lonesome Crow
Een verzamelaar die de Accept jaren 1980-1982 bestrijkt, duidelijk nog samengesteld voor LP (gezien de lengte).
Maar 2 matige songs (2 & 5) en de rest goed tot zeer goed.
Vreemd genoeg niets van het debuut (uit 1979), mocht je dit soort muziek te gek vinden dan kan je de eerste 4 van Accept blind aanschaffen.

Mijn bevindingen:

1. Klassieker, een voorloper op het latere speed-metal genre.
2. Zwakke meezinger met ingemixt publiek, heeft niets op een compilatie te zoeken.
3. Pakkende beuker met over the top zang van Udo (erg schreeuwerig).
4. Hypnotiserende song.
5. De opener van hun 2de album, teveel meezingkoortjes.
6. Afkomstig van hun beste gelijknamige plaat, power-metal op z'n best boordevol breaks
solos en erg melodieus.
7. In de traditie van "Breaker", iets minder van kwaliteit.
8. Ingetogen mooie ballad, volgens mij ingezongen door een gitarist.
9. Heavy en herkenbaar tegelijk, mijn favoriet hierop !

Later gingen ze melodieuzere en meer op de Amerikaanse markt gerichte muziek maken (om in de jaren-90 ongenadig hard weer terug te komen).
Al met al een representatief overzicht van hun beginjaren.

Mind Ruler
Ik vind Restless and Wild beter dan Breaker maar Midnight Highway is ook mijn favoriete nummer hierop, samen met Son Of A Bitch en Princess Of The Dawn!

avatar van Rockfan
Is nummer 3 de ongecensureerde versie ? Dus niet die versie waar het wanna be rich is ipv. son of a bitch. Tjonge wat een afknapper is dat zeg.