Frank Zappa - Halloween (2003)

Avant-Garde / Rock
Label: Vaulternative

1. NYC Audience (1:17)
  2. Ancient Armaments (8:23)
  3. Dancin' Fool (4:35)
  4. Easy Meat (6:03)
  5. Magic Fingers (2:33)
  6. Don't Eat the Yellow Snow (2:25)
  7. Conehead (4:01)
  8. Zeets (2:59)
  9. Stink-foot (8:51)
  10. Dinah-Moe Humm (5:27)
  11. Camarillo Brillo (3:14)
  12. Muffin Man (3:34)
  13. Black Napkins (The Deathless Horsie) (17:14)
avatar van Reinbo
geweldige Audio dvd van Zappa's Halloween optreden. 5* is 4,5 voor de muziek en een halfje extra voor de geluidkwaliteit.

avatar van Reinbo
Had 'm eigenlijk eergisteren moeten luisteren, maar nu moet hij vanavond maar weer eens op[gezet worden.

avatar van joko16
I.d.d. klasse plaat

avatar van kaztor
Nou, hij is binnen!

Geweldige live-cd met (vooral in deze tijd van het jaar) een leuke gimmick: Dé Zappa-cd voor het Halloween-gebeuren!
De band speelt zoals verwacht feilloos en de solo's van Muffin Man, Stinkfoot en Easy Meat zijn om van te smullen. Het hoogtepunt zit echter aan het eind: Fabulouze samenwerking van Zappa en L. Shankar (Check trouwens de Shankar-cd Touch Me There die hij samen met Zappa gemaakt heeft!)

Ik mis echter de beelden, maar 2 extra clips maken een hoop goed en ook het radio-interview is vermakelijk. Niet veel extra's maar ik ben dik tevreden.

Nou, ik ga dezer dagen maar eens de audio rippen om een cdtje ervan te branden.

avatar van kaztor
Ben 'm eindelijk goed aan 't rippen (duurde even) dus hij gaat mee in de auto deze week.

Antonio
30 jaar na dato mogen ze (Gail, Dweezil en Joe Travers) dan eindelijk wel eens het complete 4 uur durende 1978 Halloween Concert gaan uitbrengen, waarvan op deze audio dvd enkele stukken staan.

Deze heb ik jaren geleden eens gekocht in Oostende (Belgie) toen hij net was uitgekomen, maar speel hem eerlijk gezegd bijna nooit meer af.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Beetje een kale afspiegeling van wat de beste man in het echt allemaal op Halloween ten hore heeft gebracht. Zal deze plaat dan ook niet snel aanschaffen.

Antonio
Luister er nu weer eens na en het is toch wel een fijne plaat
Een van Zappa's allerbeste bands (een soort van dubbeltrio, twee gitaristen/twee bassisten/twee drummers (percussie en drum) en twee gitaristen...), tijdens Halloween 1978, wat een feest !!!

Het klinkt allemaal erg lekker en je krijgt een goed idee van hoe het er aan toeging tijdens een Halloween optreden van Zappa en zijn Rockin' Teenage Combo...
Voor meer opnames van Halloween 1978, kijk op YCDTOSA Volume 4 & 6.

Beetje jammer dat hier alleen de meer populaire en hapklare nummers opstaan
De andere 1 1/2 uur van de Halloween show was opgebouwd uit improvisaties, samenspel met violist Shankar en andere moeilijk in het gehoor liggende geluidscollage's.

Kom op Dweezil en Joe...zoek de tapes bijelkaar en breng de voltallige 4 uur (!!!) durende Halloween 1978 show nou eens uit !!!!!!!

avatar van Reinbo
Of kijk gewoon Baby Snakes dan zie je hoe het er aan toe ging in die tijd.

Reinbo schreef:
Of kijk gewoon Baby Snakes dan zie je hoe het er aan toe ging in die tijd.

Niet helemaal, aangezien Baby Snakes een jaar eerder is opgenomen, met een bijna compleet andere band...

Line-up

Peter Wolf keyboards
Ike Willis guitar, vocals 8/78-10/14/78, 2/79-4/79
Patrick O'Hearn bass 10/13/78-10/31/78

avatar van Reinbo
Daar heb je een punt, maar ik denk dat het gebeuren on stage niet heel erg anders waren.

Maartenn schreef:
Zal deze plaat dan ook niet snel aanschaffen.

Tenzij je hem voor 10 Euro bij CDWow kan krijgen natuurlijk...

Antonio
Ik kwam op Youtube de complete versie van Thirteen tegen, waarvan maar 6 minuten op YCDTOSA Volume 6 staan :

Deel 1
Deel 2

Werkelijk waar fenomenaal samenspel tussen Zappa op gitaar, Vinnie Colaiuta op drums en Lakshminarayana Shankar op elektrische viool

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Als Vinnie meespeelt op een album, geeft dat voor mij sowieso een extra dimensie aan het album. Neem nou bijvoorbeeld Buffalo: op zich niet een spectaculaire tracklist, maar door de magnifieke uitvoering van bepaalde nummers (deze mag je zelf invullen ), mede door virtuoos gitaarspel van Zappa icm onnavolgbaar drumwerk van Colaiuta, maakt het dat deze plaat zo aantrekkelijk is.

Als Halloween van eenzelfde bezetting is, hang ik de vlag alvast buiten!

Antonio
Hierbij nog wat bootleg-opnames van het Halloween concert op 29 Oktober 1978, van de volgende nummers:

Watermelon In Easter Hay

De link (maar tijdelijk te beluisteren !!!):
Kill Ugly Radio

Veel plezier

Het is weer eens zover: Happy Halloween, het Zappa Feest bij uitstek

En daarom bij deze maar weer eens een mixtape vol met opnames van Zappa Concerten tijdens Halloween (wat eerder/later en rond kerst en oud & nieuw) via: MIX.KILLUGLYRADIO.COM

Christians have Christmas, Jews have Passover, and Muslims have the holy month of Ramadan. For a Zappa/Mothers freak like myself, though, no day in the calendar year is more important than Halloween. Frank Zappa and Halloween in New York City became a tradition onto itself in the 1970s and early 1980s. It's no surprise that whenever he decided to release live albums and videos and DVDs, New York was the backdrop. If Los Angeles was his home, New York was his home away from home. It was where he seemed to let his hair down most, so to speak, and where he had the most fun with the freaks and denizens which were his fans.

Deze mixtapes zijn zoals gewoonlijk maar tijdelijk te beluisteren, dus wees er snel bij !!!

Veel plezier, zet ik ondertussen nog eens het magistrale Live At Massey Hall 1971 van Neil Young op

edit: het is nou zo langzamerhand echt wel tijd dat Gail, Dweezil en Joe de Kluiskabouter de ultieme Halloween release van Zappa gaan uitbrengen, want de DVD-A Halloween is aardig, maar als je weet wat er tijdens deze shows zoal gespeeld is, dat kun je simpelweg geen recht doen met 1 simpel schijfje...

Het is nu echt wel eens tijd voor een multi-disc editie (in elk geval 3CD's en dat is nog te veel te weinig) van in elk geval de beste selecties van de 5 avonden (van 27 tot 31 oktober) rond en op Halloween (in NYC) in 1978 !!!

Stalin schreef:

Onvoorstelbaar, ik zei bovenstaande kortgeleden en nu blijkt dat er inderdaad een 3CD set uitgebracht gaat worden
Dan wel niet van Halloween shows in NYC in 1978, maar dit beloof ook heel wat !

Zappa live at Hammersmith Odeon, 1978, 3-CD set.

In honor of FZ's 70th & his favorite holiday, Halloween!
Brilliant performances! 1978 LIVE in London.

Meer info...

Pre-order

Waarom zit ik net nu weer eens financieel aan de grond ?

Frank Zappa 1978-10-27 Palladium, NY
Youtube