James Blood Ulmer - Bad Blood in the City (2007)

Alternatieve titel: The Piety Street Sessions

Blues / Funk
Label: Hyena

1. Survivors of the Hurricane (3:53)
  2. Sad Days, Lonely Nights (5:59)
  3. Katrina (3:46)
  4. Let's Talk About Jesus (4:19)
  5. This Land Is Nobody's Land (5:18)
  6. Dead Presidents (4:40)
  7. Commit a Crime (5:21)
  8. Grinnin' in Your Face (4:36)
  9. There Is Power in the Blues (2:28)
  10. Backwater Blues (5:52)
  11. Old Slave Master (2:36)
avatar van Ronald5150
Deze min of meer conceptplaat van James Blood Ulmer is een meeslepende mix van blues, jazz en funk. Conceptplaat in de zin dat dit album verhaalt over New Orleans en orkaan Katrina. Het is tevens een cynisch commentaar op verwante zaken als discriminatie, geweld en armoede. Maar vooral ook een aanklacht tegen een regering die in de nazorg omtrent Katrina de nodige steken heeft laten vallen. De instrumentatie is rijk en heeft die typische New Orleans vibe, aangevuld met een hypnotiserende klank uit de hoogtijdagen van John Lee Hooker. Wat mij betreft een prachtige indrukwekkende plaat het bewijs dat de blues nog altijd springlevend is.