One Step Closer - This Place You Know (2021)

Punk / Metal
Label: Run for Cover

1. I Feel So (1:45)
  2. Lead to Gray (3:10)
  3. Leave Me Behind (1:48)
  4. Home for the Night (3:27)
  5. Pringle Street (2:59)
  6. Hereafter (3:00)
  7. Time Spent, Too Long (2:07)
  8. Autumn (2:42)
  9. Chrysanthemum (3:20)
  10. As the City Sleeps (3:53)
avatar van bennerd
Zin in!

avatar van Don Cappuccino
Beluister het volledige album: This Place You Know

Ik ben niet zo goed op de hoogte van de huidige punk/hardcore, maar One Step Closer sloop mijn aanbevelingenlijst binnen op YouTube met de clip van Pringle Street een aantal maanden geleden en sindsdien was ik erg benieuwd naar het album. De eerste indruk van de volledige plaat is dan ook erg positief. Ik vond de laatste plaat van Touché Amoré vies tegenvallen en bij One Step Closer vind ik wat ik daar miste: urgentie. Dit is een sterk melodieus hardcoredebuut dat het grotendeels redelijk rechttoe rechtaan speelt, maar dat wel met verve en overtuiging doet. Waar One Step Closer wel opvalt is het dynamische songverloop en de chemie tussen de volledige band, met tempowisselingen die ontzettend vloeiend en soepel verlopen, waardoor alles blijft boeien. Ik moet zelfs wat denken aan een band als Have Heart, en dat is toch absoluut een compliment!

avatar van bennerd
Heel dikke Have Heart-vibe inderdaad. Maakt een goede eerste indruk.