Miss Kittin & The Hacker - First Album (2001)

Frankrijk

4. 1982 (5:17)
  5. Stock Exchange (5:44)
  6. You and Us (6:14)
  7. Flexibility (10:55)
  8. L'Homme Dans l'Ombre (4:15)
  9. Slow Track (2:55)
  10. Nurse (5:13)
  11. Stripper (4:57)
  12. DJ Song (3:02)
  13. Walking in the Sunshine (5:12)
  14. Frank Sinatra 2001 (4:52)
Erg populair toen de electrolash-hype kwam opzetten. Vooral het nummer "Frank Sinatra" was dé hit in deze scene. Er staan nog meer sterke staaltjes op zoals "Life on MTV" en "1982".
Nadeel van dit album is dat het op den duur allemaal erg op elkaar begint te lijken. Dit komt met name door het dreinerige opdreunen (zingen kan ik het niet noemen) van de teksten door Miss Kittin. Dit is wel haar handelsmerk, maar een heel album lang gaat het echt eentonig worden. Haar eerste echte eigen solo-album "I com" is gevarieerder en daardoor wel een heel album lang goed te pruimen.

Ik vind Or, een andere plaat van Miss Kittin (met volgens mij ook The Hacker) ook wel leuk.

avatar van T.O.
Ik luister de laatste tijd regelmatig weer naar "Stock Exchange"; blijft toch een heel aardig nummertje, hoewel het op het eerste gehoor simpel klinkt.

avatar van brooklyn
Die heb ik zo vaak gedraaid, die Stock Exchange... Zo'n lekkere melancholische koude melodielijn zit daarin

avatar van T.O.
Precies ja, erg effectief

herman schreef:

Or is van Golden Boy en Miss Kittin http://www.musicmeter.nl/album/2958

perfume
brooklyn schreef:

Ja een heerlijk nummer en dito album! 1982 vind ik ook zo'n kanjer. Blijft lekkere muziek vooral ook door het monotone ritme en de ijzige verveelde stem van Miss Kitten.

avatar van berghti
Frank Sinatra mag dan dood zijn, Miss Kittin & The Hacker zagen met electronische precisie door. Geen woordje Chinees op dit eerste album van mevrouw poes en haar krakende metgezel. Dat is vervelend voor de nazaten Sinatra, maar vooral ook voor Miss Kittin, die naar mijn mening het niveau van The First Album (op enkele hoogvliegers als Happy Violentine en Meet Sue Be She na) nooit meer heeft overtroffen.

avatar van berghti
Ik moet mezelf twee jaar later corrigeren, het tweede album van The Hacker & Miss Kittin is geen misse poes.