Ministry - Moral Hygiene (2021)

Label: Nuclear Blast

1. Alert Level (6:04)
  2. Good Trouble (3:53)
  3. Sabotage Is Sex (5:10)
  4. Disinformation (4:46)
  5. Search and Destroy (4:28)
  6. Believe Me (5:52)
  7. Broken System (5:57)
  8. We Shall Resist (4:30)
  9. Death Toll (3:24)
  10. TV Song #6 [Right Around the Corner Mix] (3:06)
avatar van Metalhead88
Met dit album brengt Ministry zichzelf een beetje terug naar een dynamiek die je zou verwachten op albums van vóór de Bush-era. Meer electronica, minder raggen en meer consistentie dan op AmeriKKKant. Het album kent een lekkere flow zonder echt in te kakken, met een nostalgische ramkraker op het eind. Ook ben ik erg te spreken over alle gast-optredens in dit album.

Toch valt niet te ontkennen dat het hier ook gaat om een album met een moderne insteek, voortgezet vanuit de laatste 3 a 4 albums. De vele quote's en passages van hoogwaardigheidsbekleders en andere bekende Amerikaanse TV-persoonlijkheden zijn voor mij soms een beetje te veel van het goede, maar dit is nu eenmaal hoe Ministry vandaag de dag zijn oeuvre brandmerkt.

Ik weet niet of het een groeier wordt, de tijd zal het leren. Voor nu een voorzichtige 3 sterren.