The Wild Feathers - Alvarado (2021)

1 stem

Folk / Rock
Label: New West

1. Alvarado (5:04)
  2. Ain’t Lookin’ (3:22)
  3. Over the Edge (4:15)
  4. Side Street Shakedown (3:27)
  5. Out on the Road (3:22)
  6. Get Out of My Own Way (3:15)
  7. Off Your Shoulders (5:21)
  8. Long Shot (3:05)
  9. Top of the World (4:28)
  10. Flashback (3:01)
  11. Midway Motel (3:38)
  12. Another Sunny Day (4:05)
avatar van Lura
Bier, barbecue en een boerenschuur meer hadden The Wild Feathers niet nodig om hun beste en meeste relaxte album Alvarado op te nemen. Dit keer niet de meest geavanceerde opnameapparatuur. In slechts vier dagen tijd namen de heren een dozijn nummers op. Tijdens het samenstellen van Medium Rarities ontdekten ze een negental uitstekende, niet eerder uitgebrachte demo’s, die uiteindelijk in nieuwe versies op het album zouden belanden. Tevens schreven ze drie nieuwe nummers. De ongedwongen werkomstandigheden zorgden voor extra spelplezier en spontaniteit. Het titelnummer Alvarado hadden de heren al bijna een decennium in de achterzak. Deze uptempo rocksong werd de opener van het nieuwe album. Het album werd relaxt en vol zelfvertrouwen opgenomen, wat duidelijk terug te horen is. Alvarado is gewoon een ongecompliceerd roots rockalbum wat heerlijk weg luistert.