Jeff Scott Soto - The Duets Collection Vol. 1 (2021)

Label: Frontiers

1. Livin' the Life (3:13)

met Erik Martensson

2. Don't Let It End (4:33)

met Dino Jelusick

3. Mysterious (3:23)

met Eric Martin

4. Believe in Me (5:09)

met Nathan James

5. Coming Home (3:54)

met Deen Castronovo

6. I'll Be Waiting (2:56)

met Alirio

7. Callin' All Girls (4:15)

met Russell Allen

8. Colour My Xtc (4:37)

met Renan Zonta

9. Warrior (4:37)

met Johnny Gioeli

10. Holding On (5:21)

met BJ

11. Again 2 B Found (4:32)

met Mats Levén

avatar van BlauweVla
Mooie hoes! (Toch nog mogelijk in deze stream tijden blijkbaar).
Een album met opnieuw opgenomen nummers, zoiets kan saai en gemakzuchtig overkomen. Maar het is allemaal gedaan in duet vorm! Jeff Scott Soto heeft mooie namen weten te strikken voor dit project. De songkeuze ziet er goed uit, met de Yngwie klassieker "Don't Let It End", en mag eigenlijk niet ontbreken; Talisman's "I'll Be Waiting". Echter, interessanter vind ik "Warrior", dat Soto zong voor Axel Rudi Pell en nu een duet is met Johnny Gioeli, de man die Soto opvolgde bij Pell. "Again 2 B Found" is een ondergewaardeerd nummer van het gedoemde, maar erg fijne Humanimal project. "Livin' the Life" van de film Rockstar is een betere keuze als het lompe "Stand Up and Schout" uit diezelfde film (nummers waardoor veel mensen Soto's stem gehoord hebben, zonder hem verder te kennen waarschijnlijk....). De vrijgegeven track met Eric Martin is oorspronkelijk ook van Talisman en klinkt goed, zoals de laatste soloalbums van Soto dat ook deden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dit

avatar van AOR_Lover
Juist gesproken Blauwe Vla. De lineup van de band is ook prima te noemen met o.a. de gitaristen Howie Simon en Jorge Salan, Tony Dickinson op basgitaar en Edu Cominato op drums. Hij kan nooit lang stilzitten Jeff maar dat vind ik in ieder geval niet erg.

avatar van AOR_Lover
Eigenlijk valt deze onder verzamel. Het zijn nummers die al eens eerder zijn uitgebracht. Of klopt deze stelling niet?

avatar van BlauweVla
AOR_Lover schreef:

Volgens mij zit het erin dat dit covers zijn van verschillende projecten waar Jeff Scott Soto aan meedeed. Zo is bijvoorbeeld "Heavy Metal Thunder" van Saxon (met heropnamen van Saxon) onder compilaties geschaard, terwijl Uli Jon Roth's "Scorpions Revisited" (met in feiten covers van Scorpions) onder reguliere albums valt.

avatar van AOR_Lover
Jeff Scott Soto en Johnny Gioeli samen is natuurlijk fijn om te horen. Maar over de gehele linie klinkt dit album erg fijn zoals Don't Let it End met Jino Jelusick en Mysterious met ERic Martin. Muzikaal zit het ook prima in elkaar met Howie Simon en Jorge Salan de vaste gitaristen die er weer flink tegenaan gaan.