Emily Scott Robinson - American Siren (2021)

1 stem

Folk / Country
Label: Oh Boy

1. Old Gods (3:46)
  2. Things You Learn the Hard Way (4:53)
  3. If Trouble Comes a Lookin' (4:54)
  4. Let 'Em Burn (5:08)
  5. Cheap Seats (4:04)
  6. Hometown Hero (4:58)
  7. Lost Woman's Prayer (4:23)
  8. Every Day in Faith (4:52)
  9. Lightning in a Bottle (4:14)
  10. Old North State (3:12)
  • vanaf vrijdag 29 oktober te koop
avatar van Lura
Robinson’s liefde voor muziek ontstond op haar dertiende op een zomerkamp, waar ze in aanraking kwam met de muziek van Joni Mitchell, Cat Stevens en Dar Williams. Haar muzikale carrière kwam in een stroomversnelling door Better With Time, afkomstig van haar zelfuitgebrachte tweede album Traveling Mercies. Het liedje werd intussen al meer dan zes miljoen keer beluisterd op Spotify. Het album Traveling Mercies werd ook door Rolling Stone en Stereogum verkozen tot een van de beste countryalbums van 2019. Haar nieuwe album American Siren komt nu uit op Oh Boy! Records. Voor wie het, net als voor mij, de eerste kennismaking is met haar muziek, zal waarschijnlijk bij opener Old Gods de link met een jonge Dolly Parton leggen. Vooral door het gebruik van de kopstem en het kenmerkende vibrato van Parton. Maar Robinson is zeker geen epigoon. Robinson schrijft zowel over imaginaire personen als wel schrijft ze interessante verhalen over mensen die haar levenspad kruisen. Je kunt ze zien als een hart onder de riem voor mensen die verloren lijken te zijn, eenzaam of op een andere manier littekens dragen van een zwaar leven. Robinson kan gerekend worden tot de geboren verhalenvertellers. American Siren werd geproduceerd door Jason Richmond (The Avett Brothers, The Steep Canyon Rangers) en wordt ze begeleid door uitstekende muzikanten, die volledig in dienst van de liedjes spelen. Het bevat zowel geheel authentieke country als folk. Robinson zal trouwens op haar dertiende nooit hebben kunnen bevroeden dat ze in december op toer zal gaan met een van haar eerste idolen, Dar Williams.