Freddie Hubbard - Live (1981)

Alternatieve titel: Live at the Northsea Jazz Festival 1980

1 stem

Jazz
Label: Pablo

1. First Light (16:50)
  2. One of Another Kind (13:05)
  3. One of a Kind (10:34)
  4. Impressions (11:57)
  5. Happines Is Now (12:31)
  6. Red Clay (9:50)
avatar van Larzz
Wederom een super goed live album van Freddie Hubbard. Dit keer opgenomen in onze eigen Den Haag tijdens het North Sea Jazz Festival van 1980. Goede band en Freddie is als vanouds in vorm. Luister maar eens naar First Light en Red Clay. Top uitvoeringen! Jammer is wel dat het nr. The Summer Knows er niet opstaat terwijl die wel op de 2LP aanwezig is. Wegens tijdsgebrek is die er af gelaten. Zonde. Pablo had er ook een 2CD van kunnen maken i.p.v. een enkele disc. Maar het ontbrekende nr. staat wel op de Pablo verzamel cd: The best of Freddie Hubbard. Met een beetje editen kun je je eigen 2CD maken.

avatar van Larzz
Heb ook eindelijk de dubbel LP te pakken. Mooie US persing met stevige hoes. Alle nr's gelukkig en dat moet gezegd: een beter geluid. Heerlijk fijn gedetailleerd, warm, analoge sound. Luistert een stuk aangenamer weg op de koptelefoon. Aanrader voor de vinyl jazz liefhebber.