Davy Knowles - What Happens Next (2021)

Blues / Rock
Label: Provogue

1. Light of the Moon (3:13)
  2. Heartbreak or Nothing (2:30)
  3. Roll Me (5:07)
  4. Get Lucky (2:51)
  5. Devil and the Deep Blue Sea (5:23)
  6. One & the Same (4:04)
  7. Solid Ground (2:34)
  8. River (3:57)
  9. Side Show (4:07)
  10. Hell to Pay (4:42)
  11. Wake Me Up When the Nightmare Is Over (4:32)
  12. If I Ever Meet My Maker (4:21)
avatar van Mssr Renard
Grote teleurstelling. Dit is een middle-of-the roadplaat geworden met nagenoeg geen gitaarsolo's, en als ze er al zijn duren ze 5 seconden.

Davy is een waanzinnig gitarist maar laat dat hier niet horen. En dat vind ik heel erg zonde. Wat overblijft zijn allemaal heel korte liedjes zonder spanning en avontuur.

Natuurlijk: het is goed ingezongen, de toetsenpartijen (piano, orgel) zijn erg mooi en fraai, maar het is allemaal zo saai en voorspelbaar, dat bluesliefhebbers deze plaat maar beter kunnen skippen.

Het doet me wat denken aan John Mayer (zo heet hij geloof ik), die ook een soort popversie van de blues op het publiek afvuurt.

Soms leef ik wel een beetje op, omdat er wel wat gave composities op staan, maar nergens worden deze composities uitgewerkt tot een knalsong. Jammer en helaas.