Bard Edrington V - Two Days in Terlingua (2021)

Roots / Country
Uitgebracht in eigen beheer

1. Ramblin' Kind (4:49)
  2. Property Lines (4:32)
  3. Shut the Screen Door (4:18)
  4. A New Day on the Farm (4:38)
  5. Bard and the Bears (5:01)
  6. Strange Balloon (5:13)
  7. Ma Cherie (4:00)
  8. Masterpiece of St. Mark's Square (3:37)
  9. Black Coal Lung (4:42)
  10. Athena's Gaze (4:01)
  11. Dog Tags 1942 (3:46)
  12. No Reason (6:38)
avatar van heicro
Bard Edrington, normaal gesproken lid van de band The Hoth Brothers is solo gegaan. Zijn album is een muzikale mix geworden van alle stijlen die bij het zuiden van Amerika horen, zelfs met een vleugje zydeco. Er wordt ook veel op de banjosnaren geplukt en de pedalsteel en de fiddle huilen als een coyote aan één stuk door. Als je je ogen dicht doet waan je je bij sommige nummers op de prairies van Texas en dan weer in een boot op de swamps van Louisiana of op de rivier de Mississippi.

Nummers als “Shut The Screen Door”, “Black Coal Lung”, "Ramblin’ Man”, en “No Reason"hebben mij al overtuigd. Het honkietonk zydecogeluid van "Ma Cherie" kan mij minder bekoren.