The Cyberiam - Connected (2021)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Interrogation Room B (9:37)
  2. The Moral Landscape (5:55)
  3. Wakeup Call (6:03)
  4. Sunset on Mars (8:43)
  5. In SaN1tY (5:29)
  6. Be Connected (8:43)
  7. Wilde Things (7:17)
  8. Miles Away (10:21)
  9. Bigger Questions (9:12)
avatar van ProGNerD
Mooi 2e album van deze jonge Amerikaanse band. Aanstekelijke moderne progmetal met een erg goeie ritmesectie; mooi drum- en baswerk. Heerlijke Rush-vibe...

Het is een relatief lange zit, maar het heeft mij geen moment verveeld => aanrader voor iedere liefhebber van moderne, niet al te zware progressieve metal !

Mooie Round Table Review op DPRP.net

½-je erbij...

avatar van legian
Naar aanleiding van de hoes had ik een stuk meer elektronics verwacht. Dat valt me allemaal best mee. Het klinkt vooral allemaal erg relaxed eigenlijk, hier en daar zelfs wel wat erg rustig moet ik zeggen. Maar niet geheel verkeerd.

avatar van El Stepperiño
Ik heb me hier op aanraden van ProGNerD ook eens aan gewaagd, in een anderhalf uur durende file na een uitvaart in Den Haag. De omstandigheden hadden dus beter kunnen zijn, maar dit werk deed me eigenlijk heel weinig. Was bijna blij toen het afgelopen was. Helaasch...

El Stepperiño schreef:

Jammer, maar ja: Smaak he ?
Deze misschien: Between the Buried and Me - Colors II...

avatar van Jumpjet
Aardig album, luistert lekker weg zo tijdens het werken. Maar daarmee is alles eigenlijk wel gezegd.
Cyberiam heeft niet veel te bieden waarin ze zich positief onderscheiden van een willekeurige andere (progrock-)act.

avatar van legian
ProGNerD schreef:

Dat laatste is een belangrijk stukje waar ik de eerste keer dus overheen gelezen heb. Het dobbert maar een beetje door en heeft mijn inziens een hoog zwijmel gehalte. Het is mij dan ook allemaal wat te zoet klinkend en weinig enerverend eigenlijk. Er zitten wat leuke momentjes tussen, maar over de hele linie weet het nergens uit te blinken. En in de playlist valt deze ook erg snel weg tussen andere muziek merk ik. Helaas.

*edit, voor de mensen die liever wat steviger symfonisch werk willen horen is wellicht Seventh Dimension - Black Sky een mooie.

avatar van jorro
Redelijk maar niet echt overtuigend album. Het zit technisch allemaal goed in elkaar maar er ontbreekt een ziel in de muziek op dit album. En dan duurt een uur en elf minuten erg lang.
Desondanks een band om in de gaten te houden want misschien gaat het vuurtje nog een keer branden.