Actors - Acts of Worship (2021)

Canada
Pop / Electronic
Label: Artoffact

1. Love U More (4:00)
  2. Like Suicide (3:44)
  3. Cold Eyes (3:24)
  4. Obsession (3:26)
  5. Death from Above (3:32)
  6. Killing Time (Is Over) (3:16)
  7. Only Lonely (3:58)
  8. Strangers (3:40)
  9. End of the World (3:50)
  10. Once More with Feeling (4:06)
avatar van Alicia
Wellicht ben ik (nog) niet (meer) zo heel erg enthousiast als toen de allereerste Actor liedjes - zo rond het jaar 2015 - uit de lucht kwamen vallen, maar Jason is en blijft een fijne zanger, zijn de liedjes toch wel weer erg pakkend geworden en is de produktie weer helemaal toppie. Ach ja, een vage herinnering aan The Human League borrelt soms wel even naar boven. Gelukkig heeft Actors wel degelijk een eigen geluid.

Acts of Worship is een gewoon fijne plaat voor het aanstaande griezelfeest, maar dan wel voor in het wat minder zware voorprogramma.

avatar van Poepie34
Heb een zwak voor Actors.

avatar van Scarlet
Ondanks de meer synthpop sound klinkt dit toch weer erg lekker! De tweede zang van Shannon Hemmett is prominenter aanwezig en dat maakt een verschil. De band durft zich te vernieuwen en te experimenteren. De liedjes zijn net als op hun debuut weer erg sterk. Het album komt in Europa op 15 oktober uit, uitgebreidere beschrijving volgt...

avatar van Alicia
Acts of Worship staat in elk geval nu lekker te stampen in huize Alicia. Ik hoor nu zelfs ook enkele oude Ultravox geluidjes. Dit album is eigenlijk nog veel meer een 'dance trip down memory lane' dan het debuut en de EP.

avatar van Mausie
DjFrankie, deze al op de radar?

Alicia schreef:

Die associatie had ik ook bij de eerste luisterbeurten. Het album staat hier in de bestelling.

avatar van Scarlet
Album vanmiddag binnengekregen en staat nu op. Ik begin alvast met vier sterren. Wat me meteen opvalt is opnieuw de geweldige productie. Zeker geen kopie van hun debuut, er worden hier wat uitstapjes gedaan naar electronics buiten de gebaande paden van de postpunk. Ik zou het nog meer pop durven noemen dan sommige songs op hun debuutalbum. Erg toegankelijk en 'radiovriendelijk' eigenlijk. Hoewel het uitwaaierende gitaarwerk en de echo's op de vocals soms wel een duister randje verraden. Wat ik goed vind is dat de band experimenteert en zichzelf zeker niet gaat herhalen. Dat neemt niet weg dat er ook overeenkomsten zijn te horen met hun eerste langspeler. Zoals ik al eerder schreef, liggen bij mij alle liedjes lekker in het gehoor -oorwormen! Ik vind de prominentere tweede zang van Shannon Hemmett een verrijking en mooie aanvulling op de sound van de band. Strangers en End of the World zijn bij mij voorlopig de favorieten hier. Wat een heerlijke meezingers zijn dat! Sterk tweede album waar progressie in zit. Ik ga nog even verder genieten...

avatar van Alicia
En terwijl de meeste liedjes nogal 'vrolijk' klinken door het voornamelijk uptempo karakter, dragen ze daarentegen titels met een duistere of ietwat dramatische inslag. Inderdaad, deze Actors is bijzonder radiovriendelijk zo nu en dan, maar dat vind ik wel lekker na een aantal 'zwaarder op de maag liggende' plaatjes te hebben beluisterd.

Prima 'wapperende haren' muziek voor in mijn cabriotootje oftewel de benenwagen.

avatar van Scarlet
Erg sterk album hoor! Hij staat nu al voor de vierde keer op repeat.