Claw Boys Claw - Kite (2021)

Label: Excelsior

1. The Stone Trembles (3:49)
  2. Nightmare (3:49)
  3. Shaky (2:55)
  4. Victory Roll (4:20)
  5. No One Can See Me (5:09)
  6. Giant Moon (3:46)
  7. Old Man Bones (3:07)
  8. Kites (4:41)
  9. Castaway (2:52)
  10. Hypno (4:49)
  11. Where's My Window (3:38)
  12. Remember the No's (2:35)
  13. Spacepacepace (4:00)
  14. I Knew It (3:07)
  15. Raw Candy (4:10)
  16. Get Well Soon (3:48)
  17. The Horse Part 2 - Re: Red Letter, You're on Your Own * (13:22)
totale tijdsduur: 1:00:35 (1:13:57)
avatar van Poles Apart
Hee, een nieuwe Claw Boys Claw. Altijd interessant!

The Stone Trembles is alvast een leuke single/voorloper.

avatar van spoiler
Ik kijk ook altijd uit naar een nieuwe plaat van Claw Boys Claw.

Maar de eerste single The Stone Trembles vind ik erg matig.

De tweede single Old man Bones klinkt gelukkig wat beter.

Het lijkt erop dat deze plaat wat tammer gaat worden dan de vorige twee.
Nog twee maanden en dan weten we het

spoiler schreef:

Maar de eerste single The Stone Trembles vind ik erg matig.

De tweede single Old man Bones klinkt gelukkig wat beter.

Ik was juist al na dat eerste nummer verkocht.
Vind het een geweldig album. Een van mijn favoriete nummers is Victory Roll met fantastisch basspel. De zang van Peter te Bos is beter dan ooit.
Benieuwd hoe de reacties hier begin oktober zullen zijn.

Ik nu ook

avatar van jurado
Ah CBC, gek genoeg ik te weinig van deze band, mooi om mij eens te verdiepen in het oeuvre.

Ik zit het artwork te bekijken vanaf, pak hem beet, 2008 en dat spreekt mij erg aan, alleen daarom zou ik alles wel op vinyl willen hebben.

Gaaf!

Is van de hand van Peter te Bos zelf, is eigenlijk voornamelijk grafisch ontwerper van professie. Werkte en werkt oa voor Lowlands.

Lura schreef:

Yes, dat wist ik maar had nooit z'n werk goed bekeken.

avatar van Lura
De transfer van Steven Berghuis van Feyenoord naar Ajax verliep onlangs niet bepaald geruisloos. Het uitstekende voorlaatste album van Claw Boys Claw, It's Not Me, the Horse Is Not Me Part 1, verscheen nog op het Rotterdamse label Butler Records. Voor Kite maakte het Amsterdamse rock kwartet de geruisloze overstap naar het Amsterdamse label Excelsior. Wat ik een voor de hand liggende keuze vind, omdat drummer Jeroen Kleijn labelmanager bij Excelsior is. Hij is trouwens regelmatig te horen op producties van Excelsior. Vanaf 1983 zijn Peter te Bos (zang) en John Cameron (gitaar) vaste waarden van de band geweest. Sinds 2007 is Marcus Bruystens bassist en sinds 2013 is Kleijn de drummer. Het is intussen de langst bestaande en meest hechte bezetting. Men klinkt op Kite geïnspireerd als nooit tevoren. De luisteraar wordt in iets meer dan een uur tijd getrakteerd op zestien gevarieerde songs. Patente uptempo rockers als Nightmare worden afgewisseld met een ingetogen, bijzonder fraai gezongen song als No One Can See Me. Ook aan inventiviteit ontbreekt het de heren niet, luister eens naar het ritmisch interessante Victory Roll. Eigenlijk is het hele album een aaneenschakeling van topsongs. Claw Boys Claw neemt al sinds hun start een unieke plaats in de rockwereld in. Niet duidelijk in een hokje te plaatsen en laat dat vooral zo blijven. Live behoren ze sinds halverwege de jaren tachtig tot de beste bands in het (alternatieve) rockgenre. Peter te Bos is intussen zeventig maar dat zal hem binnenkort niet weerhouden een aantal vlammende optredens te verzorgen. Het album werd uitstekend geproduceerd door Jan Schenk in diens studio gelegen aan het IJ. Kite is voor mij zonder enige twijfel hun beste album uit hun oeuvre, een rockklassieker in de dop.

Claw Boys Claw live :

09-12 TILBURG : 013
15-12 AMSTERDAM : Paradiso

avatar van Erikpol

Gaaf!
Tip: ga ze eens live bezoeken, wat een feest is dat.

Erikpol schreef:
Tip: ga ze eens live bezoeken, wat een feest is dat.

Goed plan, wel weer zin in een concertje.

avatar van Lura
Aanstaande vrijdag geven ze om vijf uur een instore in Concerto gevolgd door een signeersessie, belangstellenden dienen wel vantevoren zich gratis aan te melden, vanwege de beperkte capaciteit :

Claw Boys Claw instore - Tickets - concerto.weticket.com

Overigens ben ik niet de enige die zo enthousiast is over het nieuwe album : Platomania

Live altijd top, ik ga voor 013 en reuze benieuwd naar het album, Lura heeft inmiddels het vuur met prachtige recensie opgelaaid.

avatar van Zwaagje
Hier kijk ik naar uit; album én concert. Het laatste optreden wat ik zag was midden in de Corona ellende. In Paradiso, zitten en anderhalve meter afstand. Twee concerten op een avond. Ik ga voor het album én weer een feestje bij een concert.

avatar van EttaJamesBrown
Yep, hier hetzelfde. Na ruim 30 jaar ga ik ze eindelijk een keer live zien. Snap zelf niet waarom het er nooit eerder van gekomen is.

avatar van spoiler
Ik ga al 35 jaar met regelmaat naar CBC.
De tijd vliegt

avatar van Zwaagje
Wat een feestdag vandaag.......twee van mijn favoriete en legendarische rock and roll bands brengen een album uit....CBC en Bintangs!
Gelukkig is vrijdag mijn wekelijkse vrije dag, want de albums gaan op repeat. Sorry Lura, Corinne Sharlet moet even wachten; voorlopig rockt het in huize Zwaagje. Eerste luisterbeurt stemt positief.

Zwaagje schreef:

CBC is ook geweldig.
Bintangs is trouwens al twee weken uit.

Zwaagje schreef; wat een feestdag, nou...hihi, maak er maar een feestelijk najaar van. Abba revival, smacht naar de nieuwe Ina Forsman ( wat een kracht, wat een stem, wat een charisma) , nieuw werk van Rod in november ( en wie weet snel daarna van Faces) en vandaag morgenavond gaat dit album op repeat, plus in december concert in 013, Claw Boys Claw in hun oerkracht, op hun best.

[/quote]
CBC is ook geweldig.
Bintangs is trouwens al twee weken uit. [/quote]

Jij kunt makkelijk praten Lura. Jij bent vaak al veel eerder op de hoogte van al dat moois en ik moet het doen met mijn beperkte informatiebronnen. .
Ik kwam Bintangs op het spoor door een recensie in de Volkskrant. Als die zo snel en accuraat werkte zoals jij had ik ze veel eerder gespot.

artonna campaign schreef:

Ina Forsman.....echt? Dan wordt het zeker een mooi en feestelijk najaar! Kan niet wachten op een nieuw album van haar. Thx voor de tip!!
Een vlugge zoektocht op internet levert geen informatie op over een nieuw album. Hoe kom je aan die informatie?

Zie PB, maar nu eerst genieten van deze plaat, waar al velen enorm lovend over oordelen.

Heel fijne, originele recensie op Platomania, dekt uitstekend de lading van dit supertof album.

avatar van spoiler
De eerste single van de plaat deed me niet veel. Maar uiteindelijk is er toch (alweer) een erg mooie plaat van CBC uitgekomen.
De speelduur van de plaat is een uurtje. Vaak staan er dan veel fillers op, maar ook hier komen de heren van CBC mee weg. Veel meer poppy en luchtiger dan de vorige twee platen.

Ik heb zelf de LP en op kant D staat een bonustrack van ruim 13 minuten. Een erg geslaagde versie van de Red Letter. Het beste nummer van de vorige LP It's not me, the Horse is not me.

op 11 november maar eens naar Doornroosje om te kijken en horen hoe ze het live brengen

avatar van philtuper

Gaaf!
In de geest van Te Bos ontwierpen wij ooit deze poster voor een concert bij Poppodium Grenswerk. Ben er nog steeds blij mee.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Inderdaad stem van Peter is goed, maar de plaat is net wat te braaf.
Ben ook meer fan van de garagerock 'n roll dan de bluesy sound, die hier de muziek maakt.

avatar van pejo
Slechte albums maken ze nooit, maar na de vorige (It's not me the horse...) is het een stapje terug. Nou was dat ook wel een topalbum dus vreemd is het ook niet. Binnenkort weer live in gebouw-T en dan zal ik dit album waarschijnlijk meer omarmen. 'No one can see me' vind ik eruit springen met die heerlijke gitaar-riff.

Dim
Ik kan mijn commentaar bij de vorige plaat herhalen: sterk rockalbum zonder zwakke momenten.

avatar van Brutus
Zwakke plaat met als dieptepunten
Spacepacepace
Shaky