Grant Green - Am I Blue (1963)

Jazz
Label: Blue Note

1. Am I Blue (6:54)
  2. Take These Chains from My Heart (6:09)
  3. I Wanna Be Loved (7:34)
  4. Sweet Slumber (7:12)
  5. For All We Know (13:57)
Prachtig en vooral rustgevend album van Grant Green. Jazz voor in de late uurtjes.

avatar van heartofsoul
Middelmatig, maar natuurlijk ook weer geen inferieur album van deze bejubelde gitarist. Het is jazz van het soort dat je het gemiddelde bezoek best kunt voorschotelen.
Niet alleen Grant Green, maar ook de andere musici zijn op hun taak berekend, maar het klinkt in mijn oren echter toch wel enigszins bedaagd.
Vreemd is ook dat de blazers tamelijk dominant aanwezig zijn, en dan doet Green een stap terug, al zijn John Coles (trompet) en vooral Joe Henderson (tenor sax) wel prettig om te beluisteren. John Patton op hammondorgel pakt ook aardig uit.
Wel een prettig album, maar niet mijn favoriet uit de discografie van Green.

Zack
Ik heb ern paar Grant Green albums, maar deze moet ik nodig weer eens beluisteren.

Welke is jouw favoriet heartofsoul ?

avatar van heartofsoul
Ik ken ze lang niet allemaal, want als ik een goede jazzgitaarplaat wil beluisteren grijp ik bijna automatisch naar Wes Montgomery. Feelin' the Spirit is mij tot nu toe het best bevallen, met Billy Higgins en Herbie Hancock (twee van mijn favoriete jazzmusici), maar Matador en Idle Moments vind ik ook prachtig.

Soledad
heartofsoul schreef:

Als je daar nog de kwartetten met Sonny Clark aan toevoegt heb je mijn inziens het best van Green

heartofsoul schreef:
Feelin' the Spirit is mij tot nu toe het best bevallen

Die komt in oktober uit als Tone Poet. Die ga ik wel aanschaffen denk ik zo (ook al zijn de prijzen niet mals).