Goldband - Betaalbare Romantiek (2021)

Electronic / Pop
Uitgebracht in eigen beheer

1. Ik Zie Je (4:58)
  2. De Wereld (3:58)
  3. Ik Haat Je (3:14)
  4. Wakker Worden (3:29)
  5. Kinderwens (4:16)
  6. Noodgeval (3:34)
  7. De Langste Nacht (3:57)
  8. Ex (4:57)
  9. Dansen op de Regenboog (4:20)
  10. Dit Is voor Jou (3:43)
  11. Stijl (3:14)
  12. Broederliefde (3:54)
  13. Annemarie (4:37)
  14. Requiem (5:06)
avatar van andnino
Erg leuk album van deze Haagse band. De jaren tachtig leven volledig op, en met de nodige humor bovendien. Zo richting het einde heb ik soms het gevoel dat er wat herhaling in zit. Maar Goldband heeft me enthousiast gemaakt over een Nederlandstalig album, en dat gebeurt niet vaak! Voor mij zeker vier sterren waard.

avatar van Mausie
Een hele plaat lang is teveel van het goede ben ik bang. Maar Dit Is Voor Jou en Ik Haat Je zijn echt heel erg tof

avatar van repelstefan
Requiem is echt zo'n fantastische afsluiter, dat zal live ook wel de laatste zijn lijkt me.

avatar van SOAD
Mausie schreef:

Valt reuze mee. Gewoon eens proberen. Dit album krijgt wat mij betreft veel te weinig aandacht hier. Het plezier spat ervan af.

avatar van divart
Mausie schreef:

De eerste helft van het album is zeer ok. Maar het beste staat wat mij betreft op de tweede helft vanaf Dansen op de regenboog. Stijl vind ik in dat rijtje ietsje minder.
Ik heb een zwak voor de rijmelarijen van Het Goede Doel en Merol. Soms slaan de heren net als bij deze voorbeelden de plank mis. Vaak past het tekstueel perfect. Heel erg leuk!