The Allman Brothers Band - Down-In Texas '71 (2021)

Alternatieve titel: Austin Municipal Auditorium - September 28, 1971 - Austin, Texas

1 stem

Blues / Rock
Uitgebracht in eigen beheer

1. Statesboro Blues (3:18)
  2. Trouble No More (4:13)
  3. Don't Keep Me Wonderin' (4:49)
  4. Done Somebody Wrong (3:28)
  5. One Way Out (6:04)
  6. In Memory of Elizabeth Reed (9:12)
  7. Stormy Monday (9:02)
  8. You Don't Love Me (15:10)
  9. Hot 'Lanta (5:16)
avatar van Mssr Renard
Dit is een soort van officiële bootleg, uitgebracht door Allman Brothers Band Recording Company ism The Big House Museum.

Dit zijn The Brothers op hun hoogtepunt, twee maanden na de Fillmore Shows, en één maand voor het verongelukken van Duane. Wat deze release zo interessant maakt is dat op zes songs saxofonist Rudolph Carter meespeelt, die er hier en daar wel wat naast zit, maar het geheel wel een beetje meer (free-)jazzy maakt.

De geluidskwaliteit is wonderbaarlijk goed en het is zeker niet onaangenaam om dit concert van begin tot eind te beluisteren, al is het hier daar wel behelpen. Soms hoor je duidelijk dat het opnamen zijn van een oude tape (het sleept soms wat aan). Maar degene die dit gerestaureerd heeft verdient wel een een pluim.

Een prima archief-release dus, om toch te horen waarheen The Allmans zich zouden kunnen ontwikkelen, zou Duane zijn blijven leven.

Helaas (nog) niet op vinyl, maar wel te streamen op cd verkrijgbaar.