Santana - Blessings and Miracles (2021)

Label: Starfaith

1. Ghost of Future Pull / New Light (1:24)
  2. Santana Celebration (3:18)
  3. Rumbalero (3:56)
  4. Joy (3:46)
  5. Move (2:45)
  6. Whiter Shade of Pale (4:53)

met Steve Winwood

7. Break (5:16)

met Ally Brooke

8. She's Fire (3:32)
  9. Peace Power (4:40)

met Corey Glover

10. America for Sale (6:13)

met Kirk Hammett en Marc Osegueda

11. Breathing Underwater (3:34)
  12. Mother Yes (4:35)
  13. Song for Cindy (3:49)
  14. Angel Choir / All Together (3:17)

met Chick Corea en Gayle Moran Corea

15. Ghost of Future Pull II (1:47)

avatar van Mssr Renard
Ik zag een aankondiging in Bluesmagazine. Veel gasten en veel poeha (in de aankondiging). Ik ben voornamelijk benieuwd naar de bijdragen van Chick en Gayle, vooral omdat Chick niet zo heel lang geleden overleden is.

avatar van Zwaagje
Ben opzich wel nieuwsgierig, maar "Move" en "she's fire" zijn niet best........ Hij lijkt weer behoorlijk de weg kwijt. Jammer hoor; ik vind "Africa speaks" een fijn album.
Rustig blijven ademhalen, dan is het zo weer 15 oktober.

Ik vind het top dat onze Steve Winwood van de partij is. Hopelijk maakt hijzelf ook nog eens een nieuw album

avatar van Minneapolis
Van mij hoeven die gast albums niet zo, ieder zo z'n voorkeuren maar ik ben wel benieuwd naar het nummer met Corey Glover wiens solo carrière nooit echt van de grond is gekomen. Na het mooie Hymns ging hij helaas toch weer rocken op Original Human Music (staat niet op Music meter). Herrie maken is prima met zijn Living Colour maatjes, maar op zijn debuut Hymns klonk er meer soul doorheen terwijl het album een mengelmoes was van stijlen, maar met een veel belovend eigen geluid. Met Santana verwacht ik ook wel weer zoiets.
74 jaar al die Carlos. Nog even en alle grootheden uit de vorige eeuw zijn uitgespeeld. Wat dat betreft zal ik niet te kritisch zijn.

Op de vocale nummers die ik gehoord heb speelt Carlos Santana weer solo-tjes tussen haast elk woord in, heel irritant, moet ook een n keer zijn "mond" houden (zoals op Santana lp's ouder dan Supernatural)

Zwakke los vast nummertjes op 1 cd gedumpt, tijd voor rockpensioen, niet geforceerd "jong" doen. Tijd voor een Swing Of Delight II (mag met Cindy Blackman)

inderdaad die zwakke nummertjes, maar tussendoor valt er m.i. genoeg te genieten op dit album.

avatar van DeWP
Ik ben Santana fan van het eerste uur. Tot 1999, laat maar zeggen rond het millennium, toen supernatural verscheen. Toen kreeg ik al zo mijn bedenkingen of Santana nog wel door moest gaan met muziek maken. Maar allee, hij maakte toch nog wel met vlagen mooie nummers.
Maar dit album... Wat een treurnis, wat een armoede... Wat een inspiratieloze hap, muziek zonder ziel. Een enkel nummer gaat dan nog wel (bijvoorbeeld Song for Cindy), maar de rest.. Nee laat maar.
Beste Carlos, ga toch lekker van je pensioen genieten..

avatar van DeWP
O ja, een dan natuurlijk ook nog het nummer Angel Choir/All Together, prima nummer. Daarom geef ik toch nog 2,5 ster, wat m.i. best royaal is.