Garrett T. Capps - I Love San Antone (2021)

Country
Label: Vinyl Ranch

1. I Like Austin, but I Love San Antone (3:10)
  2. Margarita, Margarita (3:54)

met Santiago Jiminez, Jr.

3. Locomotive Breath (4:04)
  4. Never End (4:10)
  5. Downtown, I’m Ready 2 Go (3:44)
  6. The Devil Inside (3:56)
  7. The Neon Luv Waltz (4:08)

met Kathryn Legendre

8. The Highway 16 Shuffle (3:41)
  9. Everybody I Know (4:36)

met Croy and The boys

avatar van Lura
I love San Antone is al het vierde album van space countryrocker Garrett T. Capps. Het is pas mijn eerste positieve kennismaking met zijn muziek. Capps is woonachtig in San Antonio, Texas. Hij eert die stad zowel in de zelf geschreven opener I Like Austin, but I Love San Antone als in de afsluitende bonustrack Goodbye San Antonio, Hello Amsterdam. Laatstgenoemde is geschreven door legende Doug Sahm, de muzikale omnivoor, eveneens afkomstig uit San Antonio. Ook Capps levert een gevarieerde schijf af. Heerlijke texmex krijgt de luisteraar voorgeschoteld in Margarita, Margarita. Wie kan je dan beter op accordeon vragen, dan degene die het schreef, Santiago Jimenez, Jr? Vervolgens worden we door Capps op de trein gezet. Een gloedvolle countryvertolking van Jethro Tull’s klassieker Locomotive Breath. Om te vervolgen met het wat treurige Never End. Dan is het gelukkig weer tijd om feest te vieren in het uptempo Downtown, I’m Ready 2 Go, waarbij het onweerstaanbare orgeltje de hoofdrol opeist. Hij covert ook een wat obscure song van Loudon Wainwright III, getiteld Everybody I know. Het gevarieerde I Love San Antone bevat echter voornamelijk eigen werk. Hij kon een beroep doen op doorgewinterde muzikanten. Het lijkt me een feest om deze liedjes, die alle geworteld zijn in het diepe zuiden van de VS, live te horen. Capps heeft voorlopig vijf shows in Nederland en België gepland staan, hopelijk wordt Corona geen spelbreker.

Garrett T. Capps live :

14-10 SINT-NIKLAAS : De Casino (met North Mississippi Allstars)
02-06 DEVENTER : Burgerweeshuis
03-06 LEFFINGE : De Zwerver