Cleo Sol - Mother (2021)

R&B / Soul
Label: Forever Living Originals

1. Don't Let Me Fall (5:39)
  2. Promises (4:24)
  3. Heart Full of Love (5:05)
  4. Build Me Up (8:02)
  5. Sunshine (4:22)
  6. We Need You (7:21)
  7. Don't Let It Go to Your Head (4:19)
  8. 23 (5:06)
  9. Music (6:10)
  10. One Day (8:25)
  11. Know That You Are Loved (3:22)
  12. Spirit (4:16)
avatar van jerome988
Terwijl Solar Power het gesprek van de dag is gaat al mijn interesse uit naar Cleo Sol. Binnenkort aandachtig beluisteren. Haar debuut was veelbelovend en met 4 tracktijden boven de 6 minuten wekt Mother opzich al een ambitieuze indruk.
Adele schreef eens een album over het moederschap maar vond het onderwerp uiteindelijk niet urgent genoeg en zelfs te saai om uit brengen. Wellicht een inspiratie geweest voor Sol?

avatar van Reijersen
De release van dit album van Cleo Sol kwam mij als een verrassing. Naar mijn gevoel was het er opeens. Het opent met het lieflijke Don’t Let Me Fall. Een rustig en sereen nummer. Ook Promises zet dat rustige karakter door, evenals Heart Full of Love. Build Me Up is een prachtige song. Sereen in het begin waar het productioneel daarna wat meer op een mooie manier uitbouwt. Op Sunshine valt de heldere zang van Cleo Sol op. Prettig nummer ook weer, net als het gospel-achtige We Need You. Productioneel ligt er wat meer nadruk bij Don’t Let it Go to Your Head, waar het nummer 23 juist weer wat meer dromerig is. Music is dan ook weer rustig en One Day klinkt lieflijk met een mooie toevoeging van de koortjes. Het serene en rustige van dit album zet zich ook in de laatste twee songs voort. Een prettige plaat van Cleo Sol.