The Clientele - Suburban Light (2000)

Label: Pointy

1. I Had to Say This (3:34)
  2. Rain (2:34)
  3. Reflections After Jane (3:21)
  4. We Could Walk Together (2:34)
  5. Monday's Rain (5:05)
  6. Joseph Cornell (2:23)
  7. An Hour Before the Light (2:30)
  8. What Goes Up * (3:35)
  9. (I Want You) More Than Ever (3:03)
  10. Saturday (3:52)
  11. 6am Morningside * (1:51)
  12. Five Day Morning (4:08)
  13. Bicycles (2:14)
  14. As Night Is Falling (5:13)
  15. Lacewings (3:44)
avatar van Nanne-1995
Ongelofelijk is Refelections After Jane
Wat een pracht nummer, ik denk dat ik wel weet waar Beach House hun insteratie vandaan hebben.

Ik heb op na Reflections After Jane alles nog maar eenmaal beluistert dus nog maar even wachten met stemmen

Een wonder dat nog niemand anders hier een mening over heeft.

avatar van popstranger
Toch jammer dat dit album onopgemerkt is gebleven op deze site, ook door mij tot voor kort. Heb hem moeten verhogen omdat er toch vele popparels opstaan. Deze plaat is het bewijs dat er heel vaak mooie albums tussen de tijdplooien verdwijnen zonder al te veel golven te veroorzaken zeker als je hoort wat er vaak op de radio voor goeie muziek moet doorgaan en waar wel een massapubliek voor te vinden is. Maar zo kan ik nog even doorgaan... Punt is; gaat dit luisteren beste musicmeters!

avatar van Reint
Hele mooie dromerige plaat. Mysterieuze slideguitaren, relaxte jazz-tempo's, echo over de vocalen maar toch intiem. Ergens doet het denken aan de vroege Walkmen, maar dan vanaf het platteland en soms gefilterd door een rustig gerookte joint.

Wel echt een groeiplaat, waarbij de (muzikale) contouren van sommige nummers pas later zichtbaar (hoorbaar?) worden. Nummers als Rain, Lacewings, We Could Walk Together en Reflections After Jane beklijven echter meteen.

avatar van jorro
Wat klinkt dit toch heerlijk retro. Het triggert bij mij vele beelden uit de jaren '60. In mijn beleving is de muziek van de Clientele direct gebaseerd op de psychedelische pop/rock uit die periode. En dan komen vooral de vrolijke hippie beelden boven drijven. Een erg prettige trip derhalve.
4* blijft 4*.