Stephen Fretwell - Magpie (2004)

Label: Polydor

1. Do You Want to Come With? (3:38)
  2. What's That You Say Little Girl (3:34)
  3. Run (4:33)
  4. Bad Bad You, Bad Bad Me (3:26)
  5. Rose (4:12)
  6. Lost Without You (2:56)
  7. Emily (3:35)
  12. - (2:47)
  13. Rain (2:17)
  14. If You Go (3:29)
avatar van muziekobsessie
The best you never heard of!!! Als er een nieuwe Dylan zou zijn dan is deze dat!! Heerlijk somber en dromerig. Veeeeeeeel beter dan dat zwaar overschatte coldplay

avatar van pjh1967
Zoals door muziekobsessie reeds beschreven, mooie sombere en dromerige liedjes voorgedragen door een aangename donkere stem. Echt spijtig dat deze man niet de aandacht krijgt die hij zeer zeker verdiend. Zeker iets voor de liefhebbers van Damien Rice, Elliott Smith en Dylan.

avatar van ImEngine
Zoals pjh1967 reeds hierboven stelde, voor liefhebbers van Damien Rice, Elliott Smith en Dylan is dit zeker een aanrader!

Sobere muziek, sober in positieve zin! Stephens lekker stemgeluid, soms tot het rauwere af, staat centraal. Op de juiste momenten wordt aan de hand van piano/gitaar/drums het gevoel in de liedjes versterkt, waarna het instrumentale terug wegebt en Stephens stem weer krachtig en vol gevoel op de voorgrond komt te staan. De mondharmonica in onder meer Lines en Brother zorgt dan weer voor leuke variatie en geeft de muziek dat extra.

Deze krijgt van mij een dikverdiende 4*

avatar van oceanvolta
Prima album van Fretwell al vind ik de opvolger iets beter. Die bevat iets meer mooie melodieen. De hierboven genoemde singer/songwriters hebben wat mij betreft wel iets extra's wat Fretwell niet heeft. Desalniettemin blijft dit gewoon een goede singer/songwriter plaat die nergens klef of zeurderig wordt.