Eddie Vedder / Glen Hansard / Cat Power - Flag Day (2021)

Label: Seattle Surf

1. Olivia Vedder, Eddie Vedder en Glen Hansard - My Father's Daughter (2:50)
  2. Eddie Vedder en Glen Hansard - Flag Day (4:09)
  3. Cat Power - I Think of Angels (3:32)
  4. Glenn Hansard en Eddie Vedder - Tender Mercies (3:13)
  5. Eddie Vedder en Glen Hansard - Rather Be Home (3:25)
  6. Cat Power - I am a Map (2:01)
  7. Glen Hansard - As You Did Before (4:29)
  8. Olivia Vedder, Eddie Vedder en Glen Hansard - There's a Girl (3:33)
  9. Eddie Vedder en Glen Hansard - I'll Be Waiting (2:35)
  10. Cat Power - I Will Follow (4:48)
  11. Glen Hansard en Eddie Vedder - Wave (3:19)
  12. Eddie Vedder - Drive (4:24)
  13. Cat Power - Dream (5:22)
Een zeer aangename verrassing deze soundtrack. En het blijkt dat de dochter van Eddie kan zingen.

Stuk voor stuk prachtige nummers, alleen de cover van R.E.M.'s Drive vind ik wat overbodig. Ook de individuele nummers zijn de moeite waard, of het nu om Cat Power, Glen Hansard of Eddie Vedder gaat.

avatar van Simon77
Wat een prachtige soundtrack en wat is My Father's Daughter een prachtige opener. Erg benieuwd nu wel naar de film. Hopelijk speelt de muziek een belangrijke rol in de film. Op zich eens met Eric over Drive, maar op het album misstaat het ook weer niet en wellicht geeft de film het een nieuwe dimensie.

Het misstaat zeker niet, maar hij maakt het nummer zich nauwelijks eigen door dicht bij het origineel te blijven.

Ik neig ook al naar een halfje erbij. Net zo'n verrassende soundtrack als Singles in de jaren '90 ooit voor mij was.

avatar van Poles Apart
Vind Vedder's versie van "Drive" afschuwelijk, terwijl het origineel zo'n juweeltje is. Z'n stem is gewoon niet geschikt voor dit nummer.

avatar van -SprayIt-
Ik vind het wel een heel mooie versie eigenlijk. Fijn album!

avatar van Jumpjet
Eddie Vedder en zeker Glen Hansard heb ik toch hoog zitten, dit is zo’n combinatie die, op papier dan, tot fantastische dingen in staat zou moeten zijn. En dan Cat Power er ook nog bij, toe maar. Maar wat een tegenvaller. Het kabbelt en neuzelt maar wat voort zonder ook maar ergens op te leven. In vergelijking met de overige tracks op de plaat, is de cover van Drive –die overigens niets toevoegt aan het origineel- eigenlijk nog het beste nummer.
Glen kan maar beter weer ‘ns gaan samenwerken met zijn oude bandmaatjes van the Frames.

avatar van JohnnyVergerFan
Mooi, erg mooi. Vakmanschap all over op deze fraaie soundtrack. Nieuwsgierig hoe verhalend de songs zijn in de betreffende film.

avatar van VDB79
Mooi. Ik vind de projecten van Vedder met kleinere liedjes altijd wel geslaagd. En nu ook weer.
Goede combinatie met Cat Power, Glen Hansard en dochterlief.

avatar van VDB79
Krijgt wel een beetje weinig aandacht hier. Wat mij betreft een van de beste releases dit jaar.

'There's a Girl' fantastisch nummer, ingetogen, vader en dochter samen. Ik ben fan! Was ik al, maar door dit nummer een beetje meer. Live moet Olivia nog een beetje oefenen, maar op dit album klinkt ze heel mooi!

avatar van Funky Bookie
Verrassend album, beter dan ik had verwacht. Lijkt ook wel een groeiertje.De dochters van Vedder en Cornell hebben toch wel wat meegekregen vanuit hun vaders genenpakket.

avatar van Rainmachine
Deze afgelopen week voor 10 euro uit de vinyl ramsjbak gevist. Mooie hoes, een goede crewlist en ook nog eens een alleraardigste plaat. De dochter van Eddie zingt inderdaad prima en ik vind de Drive versie (cover van REM) door Eddie Vedder gezongen ook prima. Glenn Hansard vind ik hier wat tegen vallen, hij kan beter. Zeker als ik het oude Frames work als vergelijk neem, wat een rollecoaster kon dat zijn. Cat Power klinkt wat als een mix van Hope Sandoval (Mazzy Star) en Lana del Rey. Erg leuke verassing!

avatar van MarkS73
Een mooi album. Ik had het vlak na verschijnen wel eens beluisterd maar was het eigenlijk enigszins vergeten. Flag day, Rather be Home, My Fathers Daughter, Tender Mercies, prachtige nummers. De cover van R.E.M.'s Drive had dan weer niet gehoeven, slecht is het niet maar het origineel is al sinds zijn verschijnen een van mijn favoriete nummers van de band, lastig om Eddie's uitvoering los daarvan te zien.

Ik vind DRIVE hoe langer hoe mooier worden als ik dat vaak draai van Eddie Vedder